Akıllı Kamu

Türkiye’nin İlk Yerli 4.5G Baz İstasyonu için Temel Bant Ünitesi

Kamu kurum ve kuruluşları için verimliliği, iletişimi, mobiliteyi artıran ürün ve çözümler geliştirerek dijital dönüşümlerine öncülük ediyoruz. Ar-Ge yetkinliklerimiz, sahip olduğumuz bilgi birikimi ve farklı alanlardaki uzmanlarımızla kamu kurum ve kuruluşların ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunuyoruz.

Afetsiz Afetler için Çalışıyoruz

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) için geliştirdiğimiz Afet Yönetim ve Karar Destek Sistemi (AYDES) 2018 yılında kullanıma açıldı. Bir afetin tüm aşamalarının dijital ortamda yönetilmesi ve kaynakların verimli bir şekilde kullanılması için geliştirdiğimiz AYDES, dünyadaki sayılı afet yönetim sistemleri arasında yer alıyor.

Proje kapsamında, afet yönetiminin tüm aşamalarının elektronik ortamda takip edilebildiği, coğrafi bilgi sistemi tabanlı bir karar destek sistemi geliştirdik.

AYDES sayesinde, afet ve acil durumlarda kaynaklar etkin yönetilerek komuta süreci sorunsuz işleyecek. AYDES, ulusal afet yönetiminde rol sahibi 8 bakanlık, Kızılay, kurum/kuruluşlar, STK’lar ve taşra teşkilatlarınca 81 ilde yaklaşık 7.000 aktif kullanıcı tarafından kullanılıyor.

30’dan fazla iç ve dış sistemle entegre bir şekilde çalışan AYDES, e-devlet üzerinden tüm vatandaşlarla, “Afet ve Acil Durumlarda Toplanma Alanları” bilgilerini de paylaşıyor.

AYDES’in yetenekleri:

  • Afet türüne göre tehlike ve risk haritalarının oluşturulması
  • Afet ve acil durum tatbikatlarına göre olası bir afetin yaratacağı etkinin tahmini
  • Afet sonrası yapılacak çalışmaların karar destek sistemi üzerinden yönetilmesi
  • Afet sonrası iyileştirme süreçlerinin yönetilmesi
  • Mobil uygulamalarla sahadan veri toplanması ve merkezi veri tabanına aktarılması
  • Karar destek sistemi ile gösterge paneli üzerinde dinamik ve anlık raporlama yapılması

Kent ve Okul Güvenliğinde Teknolojimiz Görev Başında

Aselsan ile bir imza attık: Kent Güvenliği Yönetim Sistemi Sözleşmesi. Bu kapsamda, 80 ilde İl Emniyet Müdürlükleri’nin asayiş, güvenlik ve denetim gücünü artırmak amacıyla kurulan “Kent Güvenliği Yönetim Sistemi ile Plaka Tanıma Sistemi”nin altyapı, inşaat, montaj ve bakım onarım işlerini gerçekleştiriyoruz.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülen Güvenli Okul Projesi kapsamında ise okul ve çevresi, Kent Güvenliği Yönetim Sistemi’ne entegre kamera sistemleriyle İl Emniyet Müdürlükleri ve KGYS Merkezleri üzerinden canlı olarak izlenebilecek. Proje kapsamında Türkiye genelinde 71 ilde, toplam 762 okulun tüm ağ, sistem, kamera ve altyapı kurulumlarını ve entegrasyonlarını gerçekleştiriyoruz.

Mahkeme ve Cezaevini Birbirine Bağladık

Adalet Bakanlığı ile mahkemeler, mahkeme salonları ve cezaevlerinin multimedya araçlarıyla birbirlerine bağlanarak mahkemeye erişim yollarının artırılması için iş birliği yaptık. SEGBIS projesiyle, Türkiye’de 600 adliye, 3000 mahkeme ve 550 cezaevine video konferans altyapısı, platformu ve hizmeti sağladık.

Yavru Vatana Dev Proje

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı adına Türksat’ın üstlendiği, kamu kurum ve kuruluşlarının e-kurum’a dönüştürülmesinin amaçlandığı KKTC e-Devlet Programı kapsamında projeler yürütüyoruz.

KKTC e-Nüfus Sistemi Projesi

KKTC e-Devlet Programı’nın ilk fazında yer alan en önemli proje. Bu proje için 2012 yılının sonunda Türksat ile el sıkıştık. Süreci başarıyla tamamlayarak, 2018 yılında 3 yıllık garanti, bakım, destek ve idame hizmetlerini de üstlendik.

Proje kapsamında detaylı analiz, yazılım tasarım ve geliştirme, diğer kurumlarla ve sistemlerle entegrasyon, test, kurulum, devreye alma, eğitim, veri sayısallaştırma ve danışmanlık hizmetleri faaliyetlerinin tamamını gerçekleştirdik. Geliştirdiğimiz sisteme fiziki ortamda bulunan milyonlarca nüfus verisini girerek sayısallaştırdık.

Tasarladığımız e-Nüfus Sistemi sayesinde vatandaşlara yeni kimlik numaraları veriliyor. Biyometrik veriler toplanarak e-kimlik kartları basılıyor. e-Kimlik Sistemi ile entegre çalışan e-Nüfus Sistemi’nden, e-kimlik başvuruları da gerçekleştiriliyor.

KKTC e-Tüzel (Elektronik Şirketler Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) Projesi

KKTC e-Nüfus Sistemi Projesi’ndeki başarımız ve deneyimimiz sayesinde, e-Devlet Programı’nın ikinci fazında yer alan e-Tüzel ve e-Gümrük projelerini de üstlendik.

KKTC e-Tüzel Sistemi için yarattığımız proje detaylı analiz, yazılım tasarım ve geliştirme, diğer kurumlarla ve sistemlerle entegrasyon, test, veri sayısallaştırma, veri aktarımı, donanım temini, kurulum, konfigürasyon, devreye alma, eğitim/teknik destek verme, üç yıl garanti, bakım, destek ve entegrasyon faaliyetlerinden oluşuyor.

Bu proje sayesinde tüzel kişilerle ilgili güncel bilgiler merkezi bir yapıda toplanıyor, bu bilgilerin güvenliği sağlanıyor. Ayrıca, çeşitli tüzel kişi bilgileri üzerinde işlem yapan ya da tüzel kişi bilgisine ihtiyaç duyan tüm paydaşların bu bilgilere tek bir noktadan ulaşabilmesi hedefleniyor.

KKTC e-Gümrük / Gümrük Bilgi Sistemi (GBS) Projesi

Teknolojik gelişmeler ve e-devlet kriterlerini göz önünde tutarak e-Gümrük Bilgi Sistemi’ni tasarladık. Bu projenin içeriği; Gümrük Bilgi Sistemi için detaylı analiz, yazılım tasarım ve geliştirme, diğer kurumlarla ve sistemlerle entegrasyon, test, danışmanlık, donanım temini, kurulum, konfigürasyon, devreye alma, eğitim/teknik destek verme, üç yıl garanti, bakım, destek ve entegrasyon faaliyetlerini kapsıyor.

Gümrük Bilgi Sistemi Projesi’nin KKTC Maliye Bakanlığı Gümrük ve Rüsumat Dairesi’nde hayata geçirilmesiyl birlikte, gümrüklerin idari organizasyonu, belgeleme ve iş süreçleri açısından dünya ticaret normlarına ve Avrupa Birliği gümrük mevzuatına uyumlu, kaliteli ve çağdaş bir hizmetin verilmesi hedefleniyor.

Tüm Hakları Saklıdır – © Netaş Telekomünikasyon A.Ş. 2020