Netaş, bilgi teknolojileri alanında en son çözümleri sunmak için küresel liderlerle iş birliği yapıyor. Bulut bilişimden veri analitiğine, siber güvenlikten kritik hizmetlere kadar geniş bir yelpazede hizmet veriyor.
Türkiye’nin teknolojik bağımsızlığına katkı sağlamak amacıyla ülkenin ilk yerli sunucusunu üretirken, yerli üretim stratejisiyle ürün portföyünü sürekli genişleterek müşterilerine yüksek kalite ve güvenilirlik sunuyor.
Netaş, Türkiye’nin 5G dönüşümüne yerli üretimle hazır! Telekom operatörleri için yerli üretim donanımlar sunarak sektörün ihtiyaçlarını karşılıyor. Yeni nesil baz istasyonlarıyla Türkiye’nin 5G altyapısını güçlendiren Netaş, yerli üretim yetkinliğiyle operatörlere en ileri çözümleri sunuyor. Ürettiği başlıca çözümler:
5G teknolojisine yönelik uzun yıllardır sürdürdüğü çalışmalarla, Türkiye’nin 5G ekosistemine yerli üretimle katkı sağlayarak telekom operatörlerine 5G uyumlu altyapı çözümleri sunuyor.
Netaş, nubia markalı akıllı telefonlarıyla 5G’nin gücünü herkesin erişimine açıyor. Dünya standartlarında bağlantı hızı, üstün performans ve mobil deneyimini bambaşka bir boyuta taşıyan yenilikçi özelliklere sahip nubia markalı telefonlar, operatörler, perakende zincirleri, online pazaryerleri ve zteshop.com.tr üzerinde yerini aldı.
1967
PTT ile Northern Electric arasında imzalanan ortaklık anlaşmasıyla Netaş kuruldu.
1973
Türkiye’nin Telekomünikasyon alanında ilk özel Ar-Ge’si kuruldu.
1993
Hisselerin %23’ü İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda halka arz edildi.
2007
Nortel Kürsel Yüksek Teknoloji Geliştirme ve Çözüm Merkezi kuruldu.
2008
Kanun kapsamında “Ar-Ge Merkezi” statüsü kazanıldı.
2010
Nortel’in %53,13 hissesini, OEP RHEA Türkiye Teknoloji BV satın aldı.
2017
Dünya telekomünikasyon teknolojileri devi ZTE, Netaş’ın yüzde 48,04 hissesini satın aldı.
CEO
Operasyonlardan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi
ArGe Genel Müdürü
BDH Genel Müdürü
Vizyonumuz doğrultusunda; müşterilerimize en üst düzeyde değer yaratmak için ‘mükemmelliği’ hedefleyerek, uluslararası standartlara uygun olarak oluşturulan, verilere dayalı kalite yönetim sisteminin sürekli iyileştirmelerle devamlılığını sağlamak temel amacımızdır.
Sürekli iyileştirmelerle ‘mükemmelliğin’ sağlanması tüm Netaş/Netaş Bilişim çalışanlarının sorumluluğudur.
1. GİRİŞ
Netaş ve Netaş Bilişim Teknolojileri (Bundan sonra Netaş olarak belirtilecektir.) şirket politikaları, Bilgi ve iletişim sektöründe mükemmel bir Çevre, Sağlık ve Güvenlik (ÇSG) standardı oluşturmak ve Sürdürülebilirlik kapsamında çevre,sosyal ve yönetişim başlıkları çerçevesinde sürekli geliştirerek korumaktır. Netaş geçmiş deneyimleri, bu politikanın izlenmesi ile şirketin çevreye, topluma, müşterilerine ve çalışanlarına karşı sorumluluklarını yerine getirmede en önemli unsurun “insan ve çevre” anlayışı olduğunu göstermiştir. Netaş, bu anlayışını sürekli iyileşmeyi sağlayacak programları ile hayata geçirmektedir.
Netaş; sağladığı istihdam, hayata geçirdiği ilkler, yatırım ve ihracatla ekonomiye yaptığı katkıların yanı sıra toplumsal yatırımlarıyla da yarım asrı aşkın süredir Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınması için değer yaratmaya devam ediyor.
Netaş, gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak üzere küresel mücadeleye katkı sunma sorumluluğu üstleniyor ve faaliyet gösterdiği pazarlarda kalıcı pozitif etki yaratacak tasarımlar sunarak topluma katkı sağlamayı hedeflemektedir.
Netaş çevre, sağlık ve güvenlik politikasına, lokasyonları içerisinde faaliyet gösteren iş ortakları, çözüm ortakları dış tetkik kuruluşlarından belge alsın veya almasın uymakla yükümlüdür. Bu ÇSG politikasının uygulanmasında tüm Netaş sosyal paydaşlarının önde gelen sorumluluğudur.
2. YÖNETİMİN TAAHHÜDÜ
Üst yönetim, hissedarlar, müşteriler, çalışanlar, iş ortakları ve topluma en üst düzeyde değerler yaratmayı kendine ilke edinmiş ve bunların neler olduğunu vizyon, çevre, sağlık ve güvenlik politikasında ortaya koymuştur. Her bir hedef kitle için yıllık hedefler belirlenmekte, gerekli kaynaklar tahsis edilmekte ve sürekli gözden geçirmelerle bu hedeflere ulaşılması garanti altına alınmaktadır. (Eğitimler, tedarikçi ziyaretleri, burslar, müşteri şikayetleri, denetimler, müşteri anketleri, performans göstergeleri, YGG, İç bilgilendirme duyuruları ve müşteri mektupları, websitesi, sosyal medya bilgilendirme)
Vizyonumuzdan hareketle oluşturulmuş çevre, sağlık ve güvenlik politikamız, çevremize ve çalışanlarımıza daima en iyi değerleri sunmak amacıyla süreçlerimiz sürekli iyileşmeye yönelik işletilmektedir.
Özündeki teknoloji yetkinliğini ve birikimini etkin ve uzun soluklu sürdürülebilir değer yaratmak için kullanan Netaş, tüm paydaşlarına ve topluma fayda sağlama hedefiyle çalışmalarını sürdürüyor. Bilgi ve telekomünikasyon sektörünün ulusal ve uluslararası düzeyde önde gelen oyuncuları arasında yer alan Netaş, dijitalleşmenin sürdürülebilirlik için bir kaldıraç olduğunu düşünmekte olup,sosyal fayda sağlayan süreçlerin gelişime katkı sağlamaktadır.
Yönetimin, iklimle ilgili risk ve fırsatların gözetimini desteklemek için kontroller ve prosedürler oluşturarak ve bunların ilgili yasal mevzuata uygunluğu kontrol ederek sosyal paydaşlara bilgilendirme yaparak süreci işletmektedir.
İklim değişikliği ile ilgili hususları yönetim kuruluna taşıması için, CEO’ya Çevre Kurulu tarafından çeyrek dönem zaman aralığında bilgi aktarımları yapılmaktadır.
İklim değişikliğiyle ilgili risk ve fırsatları da içeren çevresel konularla ilişkili olarak önemli konular ortaya çıktıkça Çevre Kurulu tarafından İcra Kurulu kanalı ile kendisine iletilen konuları gündemine alıp gerekli aksiyonları alınmasına katkı sağlar.
İcra Kurulu, iklimle ilgili risk ve fırsatları kurumsal strateji ve karar alma süreçlerine entegre etmektedir.
İcra Kurulu hem iklim hem de diğer sürdürülebilirlikle ilgili risklerin şirketin uzun vadeli çıkarlarını tehdit etmemesini ve etkin bir risk yönetimi uygulanmasını sağlayan en üst merciidir. İcra Kurulu, iklim değişikliği konularında stratejik hedefleri onaylar ve ulusal ve uluslararası standartlara uyum sağlayarak gerektiğinde olası sorunlara karşı önleyici tedbirler alır.
Organizasyona bağlı olarak görev yapan uzmanlık grubunun iklimle ilgili risk ve fırsatlara çözüm üretmek ve belirlenebilecek uygun stratejileri geliştirilmesi için uygun beceri ve yetkinliklerinin sağlamasına katkıda bulunmaktadır.
Planlanmış faaliyetlerin başarısını garanti altına almak amacıyla verilere dayalı, sürekli iyileşmeyi hedefleyen bir yaklaşımla, yönetimin taahhüdü, süreçlerimizin yönetimi ve organizasyonun etkinliği, çalışanlarımızın memnuniyeti vb. konularındaki iç ve dış kuruluşlarca yapılan denetimler bir araç olarak kullanılır.
Üst yönetim, çalışanların katılımı ve eğitimi, çalışma ortamının ve iletişimin etkinliği, kaynakların etkili yönetimi ve destek süreçlerin sürekli iyileştirilmesiyle, temel iş süreçlerinin etkinliğini arttırarak paydaşlara en üstün değeri yaratmak için gerekli yöntem ve araçları araştırır ve uygular.
ÇSG Yönetim Sisteminin uygunluğunun, yeterliliğinin ve etkinliğinin sürekliliğini sağlamak amacıyla yapılan yönetim gözden geçirme toplantılarında çevre, sağlık ve güvenlik politikaları, ÇSG hedefleri, yakın çevre şikayetleri , yasal ve diğer şartlara bağlı olarak uygunluğun değerlendirilmesi sonuçları gözden geçirilir ve taahhütlerin yerine getirilmesi amacıyla kaynak ihtiyacı belirlenerek yeterliliği güvence altına alınır.
2.1 Vizyonumuz
Ülkemizde ve bölgemizde geleceğe yön veren lider teknoloji şirketi olmak
2.2 Misyonumuz
En yenilikçi bilgi ve iletişim teknolojilerini özel ve kamu kuruluşlarının, savunma sanayiinin ve nihai kullanıcıların yararına sunmak.
2.3 Temel Değerlerimiz
• Cesaretli
• Tutkulu
• Azimli
• Yenilikçi
• Paylaşımcı
• Milli
• Kapsayıcı
2.4 Çevre Sağlık ve Güvenlik Politikamız
AMACIMIZ
Türkiye’de bilgi ve iletişim sektöründeki liderliğimizi çevre, sağlık ve güvenlik alanına taşıyarak, Çevre, Sağlık ve Güvenlik (ÇSG) alanında tüm faaliyetlerimizde küresel bilişim sektörünün öncü şirketleri arasında yer almaktır.
Bu amaca ulaşmak için başlıca yaklaşımlarımız:
KATILIM
Takım halinde yürüttüğümüz Çevre, Sağlık ve Güvenlik (ÇSG) Programı’nı çalışanlarımız, tedarikçilerimiz, dağıtım kanallarımız ve müşterilerimizin de etkin katılımıyla sürdüreceğiz.
ÖNCÜLÜK
Sürdürülebilirliği iş süreçlerimizin merkezine alarak; tüm faaliyet, ürün ve hizmetlerimizde kirliliği önleyerek çevre, iş sağlığı ve güvenliği sorunlarına yaratıcı çözümler getirecek, faaliyetlerimiz sonrasında oluşan sera gazı salınımlarının küresel ısınmaya etkilerini azaltarak, su kaynaklarımızı koruyarak, çevre sağlık ve güvenlik bilincinin gelişmesine katkıda bulunacağız ve sektörümüzde öncülük görevimizi sürdüreceğiz.
YÖNETİM
Tüm faaliyetlerimizde, çalışanların ve çalışan temsilcilerinin de danışma ve katılımı ile ÇSG konusundaki riskleri belirlemek, değerlendirmek, yaralanma, iş kazası ve meslek hastalıklarını oluşmasını önleyecek güvenli ve sağlıklı çalışma ortamı koşullarını sağlamak ve oluşabilecek tehlikeleri ÇSG risklerini hedef ve programlar oluşturarak önlemek kararlarımıza esas olacaktır.
YASAL UYGULAMALAR
Tüm yasal kurallar ve diğer şartlara tam uyuma özen gösterecek, mümkün olduğunca geliştirilmelerine katkıda bulunacağız.
SORUMLULUK
Bu politika çerçevesinde ÇSG Programı’nın uygulanması, etkinliklerin kontrol edilmesi, gözden geçirilmesi ve sürekli geliştirilmesi tüm Netaş ve Netaş Bilişim Teknolojileri çalışanlarının önde gelen sorumluluğudur.
3. UYGULAMA
3.1 Netaş Çevre Sağlık ve Güvenlik Politikası’nın etkinliği, şirketin nihai hedefleri, beklentileri ve müşteri ihtiyaçları dikkate alınarak, yönetimin yıllık gözden geçirme toplantılarında incelenir.
3.2 Netaş Çevre Sağlık ve Güvenlik Politikası’nın gözden geçirilmesi ve değişiklik ayrıntıları bu doküman üzerinden takip edilmektedir. Politika her yıl Çevre Sağlık ve Güvenlik Bölümü tarafından gözden geçirilerek Doküman Yönetim Sistemi üzerinden en az bir icra kurulu üyesinin onayına sunulur. Ayrıca her yıl Yönetimin Gözden Geçirme Raporu’nda üst yönetime sunulur.
Üst yönetim veya CEO, gerekli olduğu hallerde politikada değişiklik yapabilir. Politikanın değişikliği ile ilgili tarih ve onay süreci bu doküman üzerinden Çevre Sağlık ve Güvenlik Yönetimi Bölümü tarafından takip edilmekte olup, politikanın gözden geçirildiği (politika değişsin veya değişmesin) değişiklik izleme sayfası üzerinden takip edilecektir.
3.3 Politika, en az bir icra kurulu üyesinin onayı ile birlikte yürürlüğe girer ve yayınlanır.
3.4 Netaş Çevre Sağlık ve Güvenlik Politikası intranet ortamında, görsel ilanlar ile ya da iç ekranlar aracılığıyla çalışanlara duyurulur. Oryantasyon eğitiminde işe yeni başlayan çalışanlara Netaş ÇSG politikası tanıtılır, çalışanların işe ilk girişten itibaren ÇSG politikasını öğrenmeleri ve işletilmesi için katkı yapılması istenir. Politika aynı zamanda internet aracılığı ile tüm müşterilerimiz, hissedarlarımız ve iş ortaklarımız ile paylaşılmaktadır.
3.5 İç denetimler sırasında çalışanların Netaş Çevre Politikası’nı ne ölçüde anlayıp çalışmalarına yansıttığı sorgulanır.
4. MÜŞTERİ ODAĞI
Temel amacımız, müşteri beklenti ve ihtiyaçlarına uygun çözümler üreterek, onlar için en üst düzeyde değer yaratmaktır. Bunun için;
Müşteri odaklı yönetim anlayışımıza uygun olarak, ilk aşamada müşterilerimizin beklenti ve ihtiyaçları belirlenmektedir. Daha sonra, süreçlerimizde müşterilerimizin beklentilerine uygun çözümleri ( Çevre,sağlık ve güvenlik,Sosyal Fayda ve Sürdürülebilirlik dahil olmak üzere ) en yeni teknolojilerde üreterek, onlar için en üst düzeyde değer yaratmak hedeflenmektedir. Firma içinde sürekli izlenen dâhili süreç performans göstergeleri ve periyodik müşteri memnuniyeti ölçümlerinden oluşan harici göstergeler ile bu hedeflerin ne ölçüde karşılandığı ortaya konur.
Netaş yöneticileri, şirkete değer yaratacak fırsatlar konusunda müşterilerimizle proaktif bir ilişki içerisindedirler. Bu yaklaşımın ortaya konduğu yöntemler; müşterek geliştirme ve performans gözden geçirme toplantıları, konferanslar, seminerler, ziyaretler ve anketlerdir.
Müşteri isteklerini açık, şeffaf, hızlı, güven verici ve müşteri odaklı bir şekilde çözmeyi ilke edindik. Müşterilerimizden gelen her şikayeti objektif, özenli ve dikkatli bir şekilde inceler ve bu inceleme sonucunda yasal mevzuatlara da uygun çözüm sunarız. Şikayet ve öneriler paralelinde de kalıcı iyileştirmeleri sistem ve süreçlerimizde uygularız.
Müşterilerimiz itici gücümüzdür.
Sürekli iyileştirmelerle müşteri memnuniyetinin sağlanması tüm Netaş/Netaş Bilişim çalışanlarının sorumluluğudur.
Amacımız;
Başarılı iş hedeflerine ulaşmak amacıyla; bilişim teknolojilerinin kullanımında, bilgi güvenliği ilke ve standartlarının, tüm çalışanlarımız tarafından benimsenerek uygulanması ile fiziksel ve elektronik bilgi varlıklarının korunmasını sağlayarak Türkiye’de ve dünyada ‘Bilgi Güvenliği’ alanında öncü kuruluşlar arasında yer almaktır.
Yaklaşımımız;
Netaş/Netaş Bilişim;
Netaş İhracat Uyum Politikası dokümanına buradan erişebilirsiniz.
Netaş Rüşvet ve Yolsuzlukla Mücadele Politikasına buradan ulaşabilirsiniz.
Netaş İş Ahlakı Kurallarına buradan ulaşabilirsiniz.
İnsan Hakları Politikamıza buradan ulaşabilirsiniz.
ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi
ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi
ISO/IEC 27001:2013 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi
ISO 22301:2019 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi
ISO/IEC 15504 Yazılım Süreçleri Değerlendirme Belgesi
Sıfır Atık Belgesi
AS9100 Havacılık, Uzay ve Savunma Sanayii Kalite Yönetim Sistemi Sertifikası