Milli Eğitim Bakanlığı’nın FATİH projesi kapsamında şimdiye kadar 46 ilde 8.000’den fazla okulun yeni nesil akıllı sınıfları için teknoloji altyapısını kuran Netaş, İzmir’in Karabağlar semtinde yeni açılan Havva Yıldırım Anaokulu ve Bahar Yıldırım İlkokulu’nun bilişim altyapısını ve ilkokulda iki farklı teknoloji sınıfı kurarak 23 Nisan 2018 tarihinde Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda teslim etti.
Bu teknoloji sınıflarıyla Netaş, Türkiye’ye ilköğretimde “Teknoloji Sınıfı” konusunda örnek sunmayı hedefledi. Çalışmada, ilkokul çağındaki çocukların analitik zekâsını, öğrenme becerilerini ve merakını artıracak bir yaklaşım benimsendi.
Önce Altyapı
Netaş’ın %100 iştiraki olan BDH’ın gerçekleştirdiği projede altyapı için sistem odası kurulumu gerçekleştirildi. Kablo tesisatı ve kablolama çalışmalarının yanı sıra robotik ve inovasyon sınıflarının mobilyaları temin edildi.
Okula sağlanan cihaz ve sistemler arasında, switchler, AP, AP controller, AP controller yazılımı için bilgisayar, sistem odasının pasif ekipmanları, 55” dijital pano sistemi, dijital pano yazılımı için bilgisayar, 33 adet etkileşimli tahta yer aldı. Netaş ArGe tarafından geliştirilen Etkileşimli Sınıf Yönetimi yazılımı olan ‘’N-Class‘’ın demo versiyonu etkileşimli tahtalara kuruldu.
Teknoloji üreten «T kuşağı» için ilk adımlar
STEM, Science (Fen), Technology (Teknoloji ), Engineering (Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltma. Fen öğretimini kapsayan alanların ilk ve orta öğretimde bir bütün olarak değil de, birbirinden ayrı olarak öğretilmesinin sakıncalarını bertaraf etme fikrine dayanıyor ve dünyada giderek daha fazla önem kazanıyor.
STEM modeli, çocukların mantıksal düşünme becerilerine katkıda bulunarak, teknolojinin doğasını açıklamayı ve anlamayı sağlıyor. Öğrenciler konuları daha eğlenceli bir biçimde öğreniyor.
Robotik Sınıfı
24 öğrenci için tasarlanan sınıfa, her öğrenci için bir dizüstü bilgisayarın yanı sıra, öğrencilerin üç boyutlu düşünme kabiliyetlerini artırmak, yaratıcılıklarını nesnelere dönüştürebilmeleri için bir adet de 3D yazıcı temin edildi.
Sağlanan eğlenceli öğrenme araçları arasında bulunan Lego WeDo set, WeDo yazılımı ve etkinlik paketi ile birlikte ilkokul öğrencilerinin merakını uyandıran, fen ve bilim alanlarında gelişmelerini sağlayan, gerçek hayat projeleri ile mühendislik, teknoloji ve kodlama deneyimleri sunan bir öğrenme aracı.
Bir diğer öğrenme aracı ise, 70 farklı ülkede kullanılan Nao Robot. Nao, insansı robotlarda en kompleks davranışlardan biri olan, insan tepkilerini ölçüp buna uygun davranış geliştirebilmeyi gerçekleştirebiliyor. Robot-insan etkileşiminde ‘sosyallik’ olarak adlandırılan bu davranış örüntüleri NAO’un donanımı ve kullanımı kolay yazılımı Choregraphe ile elde ediliyor.
İnovasyon Sınıfı
Öğrencilerin uygulamalı temel bilimler anlayışını kuvvetlendirerek yenilikçi düşünce kabiliyetlerini sivriltecek ilhamı sağlaması için tasarlanan bu sınıfta şu araçlara yer verildi:
– Balonlardan elektroniğe, güneş enerjisiyle çalışan makinelerden hava / su gücünü anlamaya yardımcı deney setlerine toplam 12 farklı Kosmos deney seti
– Snap Circuits: Çocukların elektronik devre prensiplerini eğlenceli bir şekilde öğrenmesini sağlayan bu set ile çocuklar renkli resimleri takip ederek, alarm, kapı zili, radyo gibi temel projeleri gerçekleştirebiliyor.
– Snap Circuits Yeşil Enerji Seti: Bu set ile çocuklar alternatif enerji alanındaki en son yenilikleri deneyimleyebiliyor. El dinamosu, güneş paneli ve rüzgâr tribünü kullanarak çocuklar LED lamba yakabilir, saat çalıştırabilir, şarj edilebilir bir pili şarj edebilir, ürettikleri enerjiyi analog bir ölçüm cihazı ile ölçebilir ufak bir radyoyu çalıştırabilir