Her sanayi devriminde en kritik faktör daha yüksek verimliliğe erişmek olmuştur. İçinde bulunduğumuz dijitalleşme devrimi de buna dahil. Günümüzde duyurulan dijital yeniliklerin çoğu daha yüksek verimliliğe odaklı.
Örneğin, ZTE, dijital hizmetlerin doygunluğa ulaşmasından sonra başlaması beklenen ikinci sıçrama döneminde de büyümek isteyen işletmelere; basitleştirilmiş altyapı, verimli ve akıllı operasyonlar için yenilikler sunuyor. ZTE ayrıca sürdürülebilir kalkınmayı ve gelecekteki teknolojik gelişmeleri teşvik etmek için senaryo tabanlı yaklaşımları benimsiyor.
Tüketiciler 5G teknolojisi ile daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaşayabilmeyi beklerken işletmeler ise maliyetleri düşürme, verimliliği artırma ve büyüme peşinde. 5G teknolojisi şimdiye kadar iş dünyasında pek çok yerde kullanılmaya başladı. Örnek olarak, insan kontrolüne gerek duymayan otonom araçlar, daha verimli kalite denetimleri için 8K çözünürlüklü kameralara sahip kontrol sistemleri ve uzaktan kumanda edilebilen makineler sayılabilir.
İş dünyasında daha büyük atılımların gerçekleştirilmesini kolaylaştırmak için telekom operatörleri ile işletmelerin iş birliği yapması önem taşıyor. Her iki tarafın birlikte üzerinde çalışması gereken üç konu göze çarpıyor; rekabetçi farklılaşma yaratabilmek, değer yaratmayı hızlandırmak için etkili iş modelleri geliştirmek ve hizmetlerde kişiselleştirmeye giden yolu keşfetmek.
Her sanayi devriminde en kritik faktör daha yüksek verimliliğe erişmek olmuştur. İçinde bulunduğumuz dijitalleşme devrimi de buna dahil. Günümüzde duyurulan dijital yeniliklerin çoğu daha yüksek verimliliğe odaklı.
Örneğin, ZTE, dijital hizmetlerin doygunluğa ulaşmasından sonra başlaması beklenen ikinci sıçrama döneminde de büyümek isteyen işletmelere; basitleştirilmiş altyapı, verimli ve akıllı operasyonlar için yenilikler sunuyor. ZTE ayrıca sürdürülebilir kalkınmayı ve gelecekteki teknolojik gelişmeleri teşvik etmek için senaryo tabanlı yaklaşımları benimsiyor.
Mobil internetin hızlı gelişimi, tüketici beklentilerinin artması ve teknolojideki ilerlemelerden kaynaklandı. Aynı durumun 5G uygulamaları için de geçerli olması bekleniyor.
Örneğin, yüksek çözünürlüklü videoların mobil cihazlardan izlenebilmesi, artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik uygulamaları, bulut üzerinden oyun oynama gibi tüketici talepleri, gerçek zamanlı ve etkileşimli görsel-işitsel deneyim sunan uygulamaların geliştirilmesini hızlandıracaktır. Bu durum Güney Kore ve Çin gibi 5G ağların aktif olduğu ülkelerde bir trend olarak açıkça görülüyor.
5G teknolojisi sayesinde panoramik bir açıdan canlı olarak spor müsabakalarını izleyebiliyor, yakınlaştırıp uzaklaştırabiliyor ve farklı kamera açıları arasında geçiş yapabiliyoruz. Bu şekilde tüketiciler evlerinde gerçek zamanlı olarak kişiselleştirilmiş ve sürükleyici bir deneyimin keyfini çıkarabiliyorlar.
Hakkında çok konuşulan Metaverse’i gerçeğe dönüştürmek için hayati bir öneme sahip olan 5G teknolojisinden tam olarak faydalanabilmemiz; ağ hızlarını, bilgi işlem gücünü ve depolama kapasitelerini geliştirmemize bağlı.
Daha spesifik olarak konuşmak gerekirse, yüksek hızlı trenler, uçaklar ve gemiler de dahil olmak üzere her türlü açık ve kapalı ortamda kesintisiz yüksek hızlı ağ bağlantısını garanti altına alabilecek uygun maliyetli 5G çözümlerine ihtiyacımız var.
Mobil teknolojiler konusunda standartları belirleyen 3GPP (The 3rd Generation Partnership Project) tarafından duyurulan 18. sürüm ile 5G-Advanced olarak adlandırılan yeni bir döneme girilecek. Gerçek zamanlı interaktif yeni medya, ağ zekâsı, düşük güç tüketimli IoT gibi farklı senaryolar için 28 yeni standart paketi kullanıma açılmış olacak. ZTE, bu dönüşüm sürecinde yaşanması muhtemel sorunlara çözüm bulmak ve müşterilerine daha fazla değer sunabilmek için çalışmalarını sürdürüyor.
Ocak 2022 itibarıyla Çin’de toplam 1,4 milyon 5G baz istasyonu inşa edilmiş durumda. Mobil 5G kullanıcı sayısı ise 500 milyonu geçti. Daha da önemlisi; üretim, sağlık, eğitim ve ulaşım alanlarını kapsayan 10.000’den fazla yenilikçi 5G kullanım senaryosu hayata geçirildi.
Çin, ülkedeki bütün sanayinin temelini sağlamlaştıracak büyük ölçekli 5G uygulamalarını desteklemeye devam ediyor. Çin’deki dijital ekonominin sağlam bir temeli var. Bu sayede tüketici pazarlarında ve endüstriyel uygulamalarda büyük potansiyeller barındırıyor.
Çin’in 5G konusundaki benzersiz ortamı; inovatif ürünler geliştirmek, yeni uygulamalar hayata geçirmek ve bunları global pazarlarla paylaşmak için harika fırsatlar barındırıyor.
Küresel pazarlarda 5G dahil yenilikçi telekomünikasyon teknolojilerinde üstünlüğüne sahip ZTE’nin amacı dijital dünyaya ilham vermek. ZTE, Türkiye ve Türkiye’nin yakın coğrafyasının dijital geleceğine ise telekomünikasyon teknolojilerindeki derin deneyimine sahip Netaş ile ilham olmak istiyor.
Netaş bilgi birikimi ve ZTE’nin yenilikçi teknolojileri ile yarattığı sinerjiyle Türkiye’nin telekomünikasyon altyapısını dönüştürüp geleceğe hazırlıyor. İlk yerli özel telekom Ar-Ge’sini kurarak telekomünikasyon teknolojilerinde başlattığı “yerlilik” hamlesini sürdüren Netaş; çekirdekten operatörlerin omurga altyapılarına, hanelerden iş yerlerine kadar uçtan uca Türkiye’nin telekomünikasyon altyapısını en modern teknolojiler ile dönüştürüyor. Netaş, bilgi birikimi ve ZTE’nin yenilikçi telekomünikasyon teknolojileriyle yarattığı sinerjinin etkisiyle Türkiye’nin telekomünikasyon altyapısını daha rekabetçi bir düzeye taşıyarak, 5G ile geleceğe hazırlanmasına katkı sağlıyor.
2021 yılında son kullanıcı cihazları pazarındaki liderliğini pekiştiren Netaş, ZTE’nin sabit genişbant internet çözümleri (GPON) ve bütün mobil/sabit şebekelerdeki ses ve veri iletiminin taşınmasını sağlayan optik iletim çözümleriyle (DWDM) farklı operatörlerin omurga altyapılarında da yer almaya başladı. Dünyada ticari olarak kurulan ilk 120 kanal optik iletim (DWDM) sistemlerinden birisini Türkiye’de kurdu. Bu sayede 2028 yılına kadar, yılda yüzde 11,30 büyüme ile 19 milyar dolar pazar hacmine ulaşması beklenen DWDM sistemleri konusunda küresel öncülük rolü üstlenildi. İstanbul ve Ankara’da 5G testlerine operatör iş birlikleri ile devam eden Netaş, IP/MPLS şebekesi projelerindeki başarıları sayesinde bugün, Türkiye’nin en büyük iki operatörünün ve bir alternatif operatörün IP ağları üzerinde ZTE cihazları ile canlı trafik taşıyor.
Dünyada ticari olarak kurulan ilk 120 kanal optik iletim (DWDM) sistemlerinden birisini Türkiye’de kuran Netaş, son kullanıcılara daha yüksek sabit ve mobil internet hızları sunabilmek ve operatörlerin 5G’ye hazırlanması konusunda şebeke altyapılarının yenilenmesi için projeler üstleniyor. Böylelikle son kullanıcıya daha yüksek kapasiteli, daha az gecikmeli ve yenilikçi veri hizmetlerinin sağlanmasını mümkün hale getiriyor.
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
_clck | 1 yıl | Microsoft Clarity, bu çerezi, tarayıcının Clarity Kullanıcı Kimliğini ve söz konusu web sitesine özel ayarları koruyacak şekilde konumlandırır. Bu, aynı web sitesine sonraki ziyaretler sırasında gerçekleştirilen eylemlerin aynı kullanıcı kimliğine bağlanmasını garantiler. |
_clsk | 1 gün | Microsoft Clarity, bu çerezi bir kullanıcının sayfa görüntülemelerini saklamak ve tek bir oturum kaydında birleştirmek için yerleştirir. |
_ga | 1 yıl 1 ay 4 gün | Google Analytics tarafından yüklenen _ga çerezi, ziyaretçi, oturum ve kampanya verilerini hesaplar ve ayrıca sitenin analitik raporu için site kullanımını takip eder. Çerez, bilgileri anonim olarak saklar ve benzersiz ziyaretçileri tanımak için rastgele oluşturulmuş bir numara atar. |
_gat_gtag_UA_* | 1 dakika | Google Analytics, bu çerezi benzersiz bir kullanıcı kimliği saklamak için yerleştirir. |
_gcl_au | 3 ay | Hizmetlerini kullanan web sitelerinin reklam verimliliğini denemek için Google Tag Manager (Etiket Yöneticisi) tarafından sağlanır. |
_gid | 1 gün | Google Analytics tarafından yüklenen _gid çerezi, ziyaretçilerin bir web sitesini nasıl kullandığına ilişkin bilgileri saklarken aynı zamanda web sitesinin performansına ilişkin bir analitik raporu oluşturur. Toplanan verilerden bazıları anonim olarak ziyaretçi sayısını, kaynaklarını ve ziyaret ettikleri sayfaları içerir. |
AnalyticsSyncHistory | 1 ay | Linkedin, bu çerezi, lms_analytics çereziyle senkronizasyonun gerçekleştiği zaman hakkındaki bilgileri saklamak için yerleştirir. |
at-rand | hiç | AddThis, bu çerezi sayfa ziyaretlerini, trafik kaynaklarını ve paylaşım sayılarını izlemek için yerleştirir. |
CLID | 1 ay | Microsoft Clarity, bu çerezi, ziyaretçilerin web sitesiyle nasıl etkileşim kurduğuna ilişkin bilgileri saklamak için yerleştirir. Çerez, analiz raporu sağlamaya yardımcı olur. Veri toplama, ziyaretçi sayısını, web sitesini nereden ziyaret ettiklerini ve ziyaret edilen sayfaları içerir. |
CONSENT | 2 yıl | YouTube, bu çerezi gömülü youtube videoları aracılığıyla yerleştirir ve anonim istatistiksel verileri kaydeder. |
ln_or | 1 gün | Linkedin, bu çerezi, dahili analitik için kullanıcıların web sitesindeki davranışlarına ilişkin istatistiksel verileri kaydetmek üzere yerleştirir. |
MR | 7 gün | Bing tarafından yerleştirilen bu çerez, analitik amacıyla kullanıcı bilgilerini toplamak için kullanılır. |
SM | oturum | Microsoft Clarity çerezi, bu çerezi MUID'i Microsoft alanları arasında eşitlemek üzere yerleştirir. |
uvc | 1 yıl 1 ay 1 gün | addthis.com hizmetinin kullanımını belirlemek için addthis.com tarafından yerleştirilir. |
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
_wpfuuid | 1 yıl 1 ay 4 gün | Bu çerez, WPForms WordPress eklentisi tarafından kullanılır. Çerez, eklentinin ücretli sürümünün aynı kullanıcının girişlerini birbirine bağlamasına izin vermek için kullanılır ve Form Abandonment eklentisi gibi bazı ek özellikler için kullanılır. |
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 yıl | GDPR Çerez Onay eklentisi tarafından yerleştirilen bu çerez, "Reklam" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını kaydetmek için kullanılır. |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 1 yıl | GDPR Çerez Onay eklentisi tarafından yerleştirilen bu çerez, "Analitik" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını kaydetmek için kullanılır. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 1 yıl | Çerez, "İşlevsel" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını kaydetmek üzere GDPR Çerez Onayı eklentisi tarafından yerleştirilir. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 1 yıl | GDPR Çerez Onay eklentisi tarafından yerleştirilen bu çerez, "Gerekli" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını kaydetmek için kullanılır. |
cookielawinfo-checkbox-others | 1 yıl | GDPR Çerez Onayı eklentisi tarafından yerleştirilen bu çerez, "Diğerleri" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 1 yıl | GDPR Çerez Onayı eklentisi tarafından yerleştirilen bu çerez, "Performans" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır. |
CookieLawInfoConsent | 1 yıl | İlgili kategorinin varsayılan düğme durumunu ve CCPA durumunu kaydeder. Yalnızca birincil çerezle koordinasyon içinde çalışır. |
JSESSIONID | oturum | JSESSIONID çerezi, New Relic'in bir uygulama için oturum sayılarını izleyebilmesi amacıyla New Relic tarafından bir oturum tanımlayıcısını depolamak için kullanılır. |
viewed_cookie_policy | 1 yıl | Çerez, kullanıcının çerez kullanımına izin verip vermediği bilgisini saklamak için GDPR Çerez Onayı eklentisi tarafından yerleştirilir. Herhangi bir kişisel veri saklamaz. |
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
__atuvc | 1 yıl 1 ay 1 gün | AddThis, bu çerezi, paylaşım sayısı önbelleği güncellenmeden önce, biri sayfayı paylaştığında ve sayfaya geri döndüğünde güncellenen sayının görülmesini sağlamak amacıyla yerleştirir. |
__atuvs | 30 dakika | AddThis, bu çerezi, paylaşım sayısı önbelleği güncellenmeden önce, biri sayfayı paylaştığında ve sayfaya geri döndüğünde güncellenen sayının görülmesini sağlamak amacıyla yerleştirir. |
bcookie | 1 yıl | LinkedIn, tarayıcı kimliğini tanımak için bu çerezi LinkedIn paylaşım düğmelerinden ve reklam etiketlerinden yerleştirir. |
bscookie | 1 yıl | LinkedIn, web sitesinde gerçekleştirilen eylemleri saklamak için bu çerezi yerleştirir. |
li_gc | 5 ay 27 gün | Linkedin, bu çerezi ziyaretçinin çerezlerin zorunlu olmayan amaçlarla kullanımına ilişkin onayını saklamak için yerleştirir. |
lidc | 1 yıl | LinkedIn, veri merkezi seçimini kolaylaştırmak için lidc çerezini yerleştirir. |
sp_landing | 1 gün | Sp_landing, Spotify tarafından web sitesinde Spotify'dan gelen ses içeriğini uygulamak üzere yerleştirilir ve ayrıca ses içeriğiyle ilgili kullanıcı etkileşimi hakkındaki bilgileri kaydeder. |
sp_t | 1 yıl | sp_t çerezi, Spotify tarafından web sitesinde Spotify'dan gelen ses içeriğini uygulamak üzere yerleştirilir ve ayrıca ses içeriğiyle ilgili kullanıcı etkileşimi hakkındaki bilgileri kaydeder. |
UserMatchHistory | 1 ay | LinkedIn, bu çerezi LinkedIn Ads ID senkronizasyonu için yerleştirir. |
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
__wpdm_client | oturum | Tanım yok |
loglevel | hiç | Açıklama yok. |
org.springframework.web.servlet.i18n.CookieLocaleResolver.LOCALE | oturum | Bu çerez, bir web sitesindeki web formları için kullanılan Infoniqa engage sağlayıcısı tarafından yerleştirilir. Çerez, başvuru süreci için dili saklar. |
xtc | 1 yıl 1 ay 1 gün | Tanım yok. |
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
SRM_B | 1 yıl 24 gün | Microsoft Advertising tarafından ziyaretçiler için benzersiz bir kimlik olarak kullanılır. |
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
ANONCHK | 10 dakika | Bing tarafından yerleştirilen ANONCHK çerezi, bir kullanıcının oturum kimliğini saklamak ve ayrıca Bing arama motorundaki reklamlardan gelen tıklamaları doğrulamak için kullanılır. Çerez, raporlama ve kişiselleştirmeye de yardımcı olur. |
loc | 1 yıl 1 ay 1 gün | AddThis, bilgileri paylaşan kullanıcıların konumunun anlaşılmasına yardımcı olmak amacıyla bu coğrafi konum çerezini yerleştirir. |
MUID | 1 yıl 24 gün | Bing, bu çerezi Microsoft sitelerini ziyaret eden benzersiz web tarayıcılarını tanımak üzere yerleştirir. Bu çerez reklam, site analizi ve diğer işlemler için kullanılır. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 ay 27 gün | Kullanıcının yeni veya eski oynatıcı arayüzüne sahip olup olmadığını belirleyen bant genişliğini ölçmek için YouTube tarafından yerleştirilen bir çerezdir. |
YSC | oturum | YSC çerezi Youtube tarafından yerleştirilir ve Youtube sayfalarında gömülü videoların izlenme sayısını takip etmek için kullanılır. |
yt-remote-connected-devices | hiç | YouTube, gömülü YouTube videosu kullanan kullanıcının video tercihlerini saklamak için bu çerezi yerleştirir. |
yt-remote-device-id | hiç | YouTube, gömülü YouTube videosu kullanan kullanıcının video tercihlerini saklamak için bu çerezi yerleştirir. |
yt.innertube::nextId | hiç | YouTube tarafından yerleştirilen bu çerez, kullanıcının YouTube'da izlediği videolarla ilgili verileri depolamak için benzersiz bir kimlik kaydeder. |
yt.innertube::requests | hiç | YouTube tarafından yerleştirilen bu çerez, kullanıcının YouTube'da izlediği videolarla ilgili verileri depolamak için benzersiz bir kimlik kaydeder. |