Dünya Sağlık Örgütü’nün 11 Mart 2020 tarihinde COVID-19’u küresel bir salgın olarak tanımlamasının ardından üç yıla yakın bir zaman geçti. O günden bu yana çalışma biçimlerimizde önemli değişiklikler yaşandı. Tüm çalışanların etkilendiği ani çalışma biçimi değişimlerinin ardından, nasıl çalışacağımıza dair kararsızlık süreci sona erdi ve hibrit çalışma artık iş dünyasının yeni normlarından birisi haline geldi.
Küresel hibrit çalışma deneyinin en ilginç yanı hareket halinde gerçekleştirilmesiydi. İş sürekliliğini sağlamak için aniden devreye sokulan yeni çalışma düzenleri işin devam etmesini sağlarken, aynı zamanda hibrit çalışma konusunda nelerin işe yaradığını ve nelerden kaçınmamız gerektiğini de açık bir şekilde gözler önüne serdi.
Hibrit çalışmanın kendine dair zorlukları var ve bu yazımız büyük ölçüde bu zorlukların teknoloji ile nasıl aşılabileceğini inceleyecek. Ancak bu yeni çalışma şeklinin ortaya koyduğu avantajlar, hem çalışanlar hem de en iyi yeteneklerle çalışmak isteyen şirketler için her şeyi eski haline döndürmeyi ve geleneksel yöntemlerle çalışmayı gerçek bir seçenek olmaktan çıkardı. İşin artık her gün çalışmak için gittiğimiz bir yer değil, herhangi bir yerden ve herhangi bir zamanda icra edebildiğimiz aktiviteler olduğunu tüm dünyaya gösterdi. Gelecek, hibrit çalışma düzenlerini verimli, kapsayıcı ve güvenli şekilde işletebilenlerin olacak.
Cisco’nun 2022 tarihli Küresel Hibrit Çalışma Araştırması’na göre, çalışanların yüzde 62’si istedikleri yerden çalışma şansına sahip olmalarının bir işi tercih etmelerinde etkili olduğunu belirtiyor. Çalışanların yüzde 78’i hibrit çalışmanın her açıdan kendilerine iyi geldiğine, hem işlerini hem de yaşamlarını daha iyi sürdürmelerini sağladığına inanıyor. Ancak çalışanların yalnızca dörtte biri şirketlerinin işin hibrit geleceğine ‘çok hazır’ olduğunu düşünüyor. Bu hazırlıksızlığın sebebini ise pandeminin başında yapılan ani atılımların getirdiği teknolojik karmaşa ve hibrit çalışmanın nasıl olması gerektiğine dair belirsizlik oluşturuyor.
Çalışma biçimlerini yalnızca konum odağında tasarladığımız devir geride kaldı. Bunun yerine çalışma deneyimlerini konumlarından ve asenkron iş birliği için zaman diliminden bağımsız olarak çalışanlar için ve onlar ekseninde yeniden hayal ettiğimiz bir çağdayız. İnsanların nerede ve hangi saatte çalıştıklarından bağımsız verimli ve kapsayıcı çalışma düzenleri kurmak, bir diğer deyişle hibrit iş gücünü desteklemek, ileri teknolojinin sunduğu kabiliyetlerle mümkün.
Küresel Hibrit Çalışma Araştırması’na göre, çalışanların yüzde 77’si için hibrit çalışmanın başarısı teknolojinin nasıl kullanıldığına bağlı. Çalışanların yüzde 53’ü başarılı hibrit çalışma düzenlerinin daha fazla teknoloji kullanımıyla mümkün olduğunu, yüzde 50’si ise sanal toplantı ve iş birliği araçlarının işin bugünü ve yarını için kritik rol üstlendiğini belirtiyor.
Teknoloji ve onun mümkün kıldığı çözümler bize yalnızca ihtiyaç duyduğumuz araçları sunuyor. Bu yeni kabiliyetlerden en iyi şekilde faydalanmak için pozitif şirket kültürleri, çalışan etkileşimleri ve insan odaklı yaklaşımların bir araya gelmesi ve hibrit iş gücünü desteklemesi gerekiyor. Çalışanlar da aynı fikirde, araştırmaya katılanların yüzde 73’ü şirketlerinin kültürünü yeniden gözden geçirmesi gerektiğini, yüzde 66’sı ise esnek çalışma saatlerinin önemli olduğunu düşünüyor. Teknoloji, ister uzakta ister ofiste olsun çalışanlar için kapsayıcılığı ve bağlantıyı sağlayan bir temel oluşturuyor. Herkesin mekan, dil, kişilik türü ve teknoloji yatkınlığından bağımsız şekilde her yerden ve her an katılım gösterebildiği iş süreçleri inşa etmek ise şirketlere düşüyor. Dünyanın en iyi iş birliği araçları da bu hedefi destekleyecek şekilde geliştiriliyor.
Hibrit çalışma hem ofisten hem de uzaktan çalışanları kucakladığı için iş gücü tarihte eşi benzeri görülmemiş bir şekilde dağınık hale geldi. Bu dağınık iş gücü, pandeminin başında şirketlerin iş sürekliliği için kullanmaya başladığı çok çeşitli ve birbirlerinden bağımsız iş birliği araçlarıyla birleşerek iletişim sorunlarına, BT için yönetim yüküne ve daha fazla güvenlik riskine yol açtı.
IDC araştırma şirketi kişileri, iletişimi ve kurumsal varlıkları tüm cihazlarda tek çatı altında toplayan iş birliği araçlarına giderek daha fazla ihtiyaç duyulduğunu bildiriyor. Cisco’nun araştırması da bu ihtiyacı doğrular nitelikte, BT liderlerinin yüzde 86’sı hibrit çalışanları desteklemek ve hibrit çalışma düzenlerini iyileştirmek için uygulamalara ve yüksek kaliteli iş birliği deneyimlerine sorunsuz bağlantının yollarını arıyor. Ancak BT yöneticilerinin yüzde 89’u bu hedefin getireceği kullanıcı cihazlarında, ağlarda, bulutta ve uygulamalarda güvenlik, kontrol ve yönetim ihtiyaçlarının kolaylaştırılmasına ihtiyaç duyuyor. Cisco’nun yeni nesil hibrit çalışma düzenlerini ileriye götürmek için geliştirdiği ve Netaş uzmanlığıyla sunulan bulut tabanlı Webex Suite tam olarak bu ihtiyaçları ve dahasını karşılıyor.
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
__atuvc | 1 yıl 1 ay 1 gün | AddThis, bu çerezi, paylaşım sayısı önbelleği güncellenmeden önce, biri sayfayı paylaştığında ve sayfaya geri döndüğünde güncellenen sayının görülmesini sağlamak amacıyla yerleştirir. |
__atuvs | 30 dakika | AddThis, bu çerezi, paylaşım sayısı önbelleği güncellenmeden önce, biri sayfayı paylaştığında ve sayfaya geri döndüğünde güncellenen sayının görülmesini sağlamak amacıyla yerleştirir. |
bcookie | 1 yıl | LinkedIn, tarayıcı kimliğini tanımak için bu çerezi LinkedIn paylaşım düğmelerinden ve reklam etiketlerinden yerleştirir. |
bscookie | 1 yıl | LinkedIn, web sitesinde gerçekleştirilen eylemleri saklamak için bu çerezi yerleştirir. |
li_gc | 5 ay 27 gün | Linkedin, bu çerezi ziyaretçinin çerezlerin zorunlu olmayan amaçlarla kullanımına ilişkin onayını saklamak için yerleştirir. |
lidc | 1 yıl | LinkedIn, veri merkezi seçimini kolaylaştırmak için lidc çerezini yerleştirir. |
sp_landing | 1 gün | Sp_landing, Spotify tarafından web sitesinde Spotify'dan gelen ses içeriğini uygulamak üzere yerleştirilir ve ayrıca ses içeriğiyle ilgili kullanıcı etkileşimi hakkındaki bilgileri kaydeder. |
sp_t | 1 yıl | sp_t çerezi, Spotify tarafından web sitesinde Spotify'dan gelen ses içeriğini uygulamak üzere yerleştirilir ve ayrıca ses içeriğiyle ilgili kullanıcı etkileşimi hakkındaki bilgileri kaydeder. |
UserMatchHistory | 1 ay | LinkedIn, bu çerezi LinkedIn Ads ID senkronizasyonu için yerleştirir. |
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
ANONCHK | 10 dakika | Bing tarafından yerleştirilen ANONCHK çerezi, bir kullanıcının oturum kimliğini saklamak ve ayrıca Bing arama motorundaki reklamlardan gelen tıklamaları doğrulamak için kullanılır. Çerez, raporlama ve kişiselleştirmeye de yardımcı olur. |
loc | 1 yıl 1 ay 1 gün | AddThis, bilgileri paylaşan kullanıcıların konumunun anlaşılmasına yardımcı olmak amacıyla bu coğrafi konum çerezini yerleştirir. |
MUID | 1 yıl 24 gün | Bing, bu çerezi Microsoft sitelerini ziyaret eden benzersiz web tarayıcılarını tanımak üzere yerleştirir. Bu çerez reklam, site analizi ve diğer işlemler için kullanılır. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 ay 27 gün | Kullanıcının yeni veya eski oynatıcı arayüzüne sahip olup olmadığını belirleyen bant genişliğini ölçmek için YouTube tarafından yerleştirilen bir çerezdir. |
YSC | oturum | YSC çerezi Youtube tarafından yerleştirilir ve Youtube sayfalarında gömülü videoların izlenme sayısını takip etmek için kullanılır. |
yt-remote-connected-devices | hiç | YouTube, gömülü YouTube videosu kullanan kullanıcının video tercihlerini saklamak için bu çerezi yerleştirir. |
yt-remote-device-id | hiç | YouTube, gömülü YouTube videosu kullanan kullanıcının video tercihlerini saklamak için bu çerezi yerleştirir. |
yt.innertube::nextId | hiç | YouTube tarafından yerleştirilen bu çerez, kullanıcının YouTube'da izlediği videolarla ilgili verileri depolamak için benzersiz bir kimlik kaydeder. |
yt.innertube::requests | hiç | YouTube tarafından yerleştirilen bu çerez, kullanıcının YouTube'da izlediği videolarla ilgili verileri depolamak için benzersiz bir kimlik kaydeder. |