Günümüzde dijital dönüşümün en önemli temel taşlarından birisi olan bulut teknolojileri, tüm sektörlerdeki uygulama geliştirme düzenini ve uygulamaların yaşam biçimi değiştiriyor. Özellikle finans ve istatistik alanındaki şirketler, kendilerini farklılaştırmak için yapay zekadan faydalanarak bulut yatırımında bulunuyor. Bu sayede ticari düzeydeki web hizmetlerinden alınan fayda ve kalite artarken, süreçler hızlanıyor ve maliyetler düşebiliyor.

“Birisi bana bulut bilişimin ne olduğunu sorarsa, tanımlarda boğulmamaya çalışırım. Ona basitçe, ‘Bulut bilişim, işletmeni yürütmen için daha iyi bir yol’ derim.”

-Marc Benioff, Salesforce CEO

Temelleri de hedefleri de bulut kapsamında bulunan Salesforce’un kurucusunun sözleri halen geçerli mi? Bu sorunun cevabı evet gibi görünüyor.

Bulut Gelecektir

Bilişim sektörü giderek bulut tabanlı bir dünya haline geliyor. Hizmet olarak sunulan yazılımların, yani Software-as-a-Service (SaaS) ‘in 2019-2023 penceresini 60.36 Milyar $ büyümeyle kapatması bekleniyor.[1] Platform olarak sunulan yazılımların, yani Platform-as-a-Service (PaaS) ‘in ise toplam büyüklüğünün 2019-2022 penceresinde 19 Milyar $’dan 31,8 Milyar $’a çıkması bekleniyor.[2]

Peki, İşletmeler neden buluta yöneliyor?

İşletmelerin hızlı bir şekilde bulut bilişime yönelmesinin birçok sebebi var. Bunlardan bazıları:

  • Esnek çalışma modelini önemli derecede kolay hale getirmesi. Böylelikle, çalışan verimliliği ve motivasyonu artıyor.
  • Şirket içi donanım, sunucu vb. maliyetlerden kaçınılması ve IT maliyetlerinde ciddi bir düşüş yaşanması
  • Bulutun merkezi olmayan yapısı sayesinde, afet, saldırı vb. durumlarda veri kaybının önlenebilmesi, hızla sistemlerin eski haline getirilebilmesi
  • Ölçeklenebilir ve esnek yapısı sayesinde, her türlü ihtiyaca ve senaryoya cevap verebilmesi

Bulut 3.0: Geleceğin İş Yeri

PaaS hizmetleri konusunda sektörün lideri ve bulut bilişimin bugün geldiği yere en çok katkı sağlayan Salesforce ürününün yöneticileri “Bulut 3.0” başlığı hakkında vizyonlarını ve hedeflerini anlattıkları bir yazı paylaştı. [3]

Yazıda “Yeni normal”in artık “normal” olarak çağrılmaya başlanacağı bir döneme girildiği, buna paralel olarak, “uzaktan çalışmanın” da artık sadece “çalışma” olarak çağrılmaya başlanacağı konusunda herkes hem fikir.

“Gelecek tamamen dijital ve bu dijital gelecek bulut devrimi için itici güç rolünde.”

Yazıda da bahsedildiği gibi, bulut serüveninde geride bıraktığımız yirmiden fazla yılda bulutun iki önemli evrimine şahit olduk.

  • Bulut 1.0; kurumsal yazılımın bir internet tarayıcısı ile sağlanabileceğini kanıtlandı.
  • Bulut 2.0; mobil telefonlar ve sosyal ağlar yazılım dünyasını yeniden tanımladı.
  • Şimdiyse, sıradaki önemli evrimin şekillenişine şahit oluyoruz, Bulut 3.0. Slack ile her yerden

çalışıyoruz ve Zoom ile her yerden görüşüyoruz.

Benzer İçerikler

Tüm Hakları Saklıdır – © Netaş Telekomünikasyon A.Ş. 2020