Netaş, yurt içinde ve yurt dışında şehirleri yerli teknolojilerle akıllandırmak için 22 kurumu bir araya getirerek Akıllı Şehir Konsorsiyumu’nu kurdu. Konsorsiyum; enerji, bina yönetim sistemleri, acil durum yönetimi, sağlık, çevre ve atık yönetimi, otopark, ulaşım alanlarında entegre akıllı çözümlere odaklanacak. Türkiye’nin yüksek teknoloji ihracatını artırmaya katkı sağlamayı hedefleyen konsorsiyumun sunduğu akıllı şehir projesi, TÜBİTAK’ın Sanayi Yenilik Ağ Mekanizması (SAYEM) başvurularında FAZ-1 aşamasına geçmeye hak kazandı. Dijital dönüşümün mimarı Netaş, Türkiye’de akıllı şehir ekosistemini geliştirmek için harekete geçerek, 22 kurumla birlikte Akıllı Şehir Konsorsiyumu’nu kurdu. Akıllı enerji, akıllı bina, acil durum yönetimi, akıllı sağlık, çevre ve atık yönetimi, otopark ve ulaşım sistemlerine odaklanan konsorsiyumun sunduğu akıllı şehir projesi, TÜBİTAK’ın Sanayi Yenilik Ağ Mekanizması (SAYEM) başvurularında FAZ-1 aşamasına geçme başarısı gösterdi.
Akıllı Şehir Konsorsiyumu’nun liderliğini yürüten Netaş, ArGe bilgi birikimi, 120 iş ortağıyla sahip olduğu güçlü sistem entegratörü kimliği ile enerjiden spora, eğlenceden ulaşıma kadar Türkiye’nin şehirlerini akıllı teknolojilerle donatıyor. TÜBİTAK, teşvik programı SAYEM ile Türkiye’nin yüksek teknoloji ihracatının artmasına katkı sağlamayı hedefliyor. Ar-Ge’sinde geliştirdiği teknolojilerle yurt dışında sistem entegrasyonu ve telekomünikasyon projeleri gerçekleştiren Netaş, kurduğu konsorsiyumla söz konusu hedefe katkı sağlamayı amaçlıyor.
Netaş ArGe Stratejileri Direktörü Rıza Durucasugil, 5G ile nesnelerin interneti teknolojisinin gelişiminin hızlanacağını, bunun akıllı şehir uygulamalarının temelini oluşturacağını vurguladı. Rıza Durucasugil şöyle konuştu:
Tahminlere göre 2018’de 81 milyar dolar seviyesinde olan akıllı şehir harcamaları 2022’de 158 milyar dolara ulaşacak. Netaş’ın liderliğini yaptığı Akıllı Şehir Konsorsiyumu’nun önemi bu noktada ortaya çıkıyor. İlk kapsamda enerji, bina acil durum, sağlık, çevre ve atık yönetimi ile otopark ve ulaşım sistemleri olarak belirlenen altı dikeyde üretilecek olan çözümlerde kullanılacak cihazlar tarafından üretilecek olan veriler, merkezi bir yönetim biriminde toplanarak değerlendirilecek. büyük veri analitiği ve yapay zekâ uygulamaları ile işlenecek olan veri, gerçek zamanlı aksiyonlar üreten bir yapıyı mümkün kılacak. Bütünlüklü bir siber güvenlik korumasının sağlanması bakımından da verinin tek bir merkezde toplanması avantaj yaratıyor. Bu mimari sayesinde bu altı alanda üretilecek olan çözümler, farklı üreticiler tarafından sağlanmalarına karşın birbiriyle tam bir entegrasyon içerisinde çalışacak. Bu güç birlikteliğinin en önemli çıktısı ise her tür analize açık gerçek zamanlı veri akışına kamunun erişebilmesi sayesinde yeni uygulama ve araştırmalara temel oluşturması olacak.
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
__atuvc | 1 yıl 1 ay 1 gün | AddThis, bu çerezi, paylaşım sayısı önbelleği güncellenmeden önce, biri sayfayı paylaştığında ve sayfaya geri döndüğünde güncellenen sayının görülmesini sağlamak amacıyla yerleştirir. |
__atuvs | 30 dakika | AddThis, bu çerezi, paylaşım sayısı önbelleği güncellenmeden önce, biri sayfayı paylaştığında ve sayfaya geri döndüğünde güncellenen sayının görülmesini sağlamak amacıyla yerleştirir. |
bcookie | 1 yıl | LinkedIn, tarayıcı kimliğini tanımak için bu çerezi LinkedIn paylaşım düğmelerinden ve reklam etiketlerinden yerleştirir. |
bscookie | 1 yıl | LinkedIn, web sitesinde gerçekleştirilen eylemleri saklamak için bu çerezi yerleştirir. |
li_gc | 5 ay 27 gün | Linkedin, bu çerezi ziyaretçinin çerezlerin zorunlu olmayan amaçlarla kullanımına ilişkin onayını saklamak için yerleştirir. |
lidc | 1 yıl | LinkedIn, veri merkezi seçimini kolaylaştırmak için lidc çerezini yerleştirir. |
sp_landing | 1 gün | Sp_landing, Spotify tarafından web sitesinde Spotify'dan gelen ses içeriğini uygulamak üzere yerleştirilir ve ayrıca ses içeriğiyle ilgili kullanıcı etkileşimi hakkındaki bilgileri kaydeder. |
sp_t | 1 yıl | sp_t çerezi, Spotify tarafından web sitesinde Spotify'dan gelen ses içeriğini uygulamak üzere yerleştirilir ve ayrıca ses içeriğiyle ilgili kullanıcı etkileşimi hakkındaki bilgileri kaydeder. |
UserMatchHistory | 1 ay | LinkedIn, bu çerezi LinkedIn Ads ID senkronizasyonu için yerleştirir. |
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
ANONCHK | 10 dakika | Bing tarafından yerleştirilen ANONCHK çerezi, bir kullanıcının oturum kimliğini saklamak ve ayrıca Bing arama motorundaki reklamlardan gelen tıklamaları doğrulamak için kullanılır. Çerez, raporlama ve kişiselleştirmeye de yardımcı olur. |
loc | 1 yıl 1 ay 1 gün | AddThis, bilgileri paylaşan kullanıcıların konumunun anlaşılmasına yardımcı olmak amacıyla bu coğrafi konum çerezini yerleştirir. |
MUID | 1 yıl 24 gün | Bing, bu çerezi Microsoft sitelerini ziyaret eden benzersiz web tarayıcılarını tanımak üzere yerleştirir. Bu çerez reklam, site analizi ve diğer işlemler için kullanılır. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 ay 27 gün | Kullanıcının yeni veya eski oynatıcı arayüzüne sahip olup olmadığını belirleyen bant genişliğini ölçmek için YouTube tarafından yerleştirilen bir çerezdir. |
YSC | oturum | YSC çerezi Youtube tarafından yerleştirilir ve Youtube sayfalarında gömülü videoların izlenme sayısını takip etmek için kullanılır. |
yt-remote-connected-devices | hiç | YouTube, gömülü YouTube videosu kullanan kullanıcının video tercihlerini saklamak için bu çerezi yerleştirir. |
yt-remote-device-id | hiç | YouTube, gömülü YouTube videosu kullanan kullanıcının video tercihlerini saklamak için bu çerezi yerleştirir. |
yt.innertube::nextId | hiç | YouTube tarafından yerleştirilen bu çerez, kullanıcının YouTube'da izlediği videolarla ilgili verileri depolamak için benzersiz bir kimlik kaydeder. |
yt.innertube::requests | hiç | YouTube tarafından yerleştirilen bu çerez, kullanıcının YouTube'da izlediği videolarla ilgili verileri depolamak için benzersiz bir kimlik kaydeder. |