Türkiye’nin en deneyimli ve yetkin bilgi ve iletişim teknolojileri şirketi Netaş, 2022 yılı ikinci çeyrek sonuçlarını açıkladı. Kar marjlarındaki iyileşmelerin dikkat çektiği bilançoda Netaş’ın, çeyreksel bazda net karı iki yıldan bu yana ilk kez tekrar pozitife döndü ve şirket ikinci çeyrekte yaklaşık 30 milyon TL düzeyinde net dönem karı elde etti.
Brüt kar marjının yıllık bazda yüzde 4 seviyesinden yüzde 10’a çıkması ile Netaş, 2022’nin ilk altı aylık döneminde brüt karını 161 milyon TL’ye yükseltti. Aynı dönemde FAVÖK ise, 2017 yılından beri şirketin ilk altı aylık dönemdeki en iyi FAVÖK performansını yakalayarak 63 milyon TL’ye çıktı. Şirketin operasyonel giderlerinin satış rakamına oranı da yüzde 11’den yüzde 9 seviyesine gerileyerek karlılığa katkı sağladı.
Netaş CEO’su Sinan Dumlu; “Hayata geçirdiğimiz “Akıllı Dijitalleşme, Akıllı Dönüşüm” stratejimiz ve yeniden yapılandırma planımızın sonuçlarını bir yıldan kısa bir süre içinde görmeye başladık. Hedefimiz; söz konusu ekonomik konjonktür içinde finansal performansımızı kalıcı şekilde güçlendirerek yolumuza devam etmek” dedi.
İlk yarıyılda satış gelirlerinin artışına da dikkat çeken Dumlu; “Sistem entegrasyonu ve telekomünikasyon teknolojilerindeki büyüme ile 2022 yılının ilk yarısında satışlarımız yüzde 61 oranında arttı ve 1.579 milyon TL’ye yükseldi. Söz konusu dönemde alınan sipariş miktarımız yüzde 73 artarak 1.618 milyon TL’ye, toplam kayıtlı siparişlerimiz ise yüzde 60 artarak 2.123 milyon TL düzeyine çıktı. Özellikle; sistem entegrasyonu tarafında; gerek telekom operatörleri, finans, eğitim ve spor sektörlerinde kazandığımız yeni müşterilerin gerekse mevcut müşterilerimizde aldığımız yeni projelerin satış rakamına etkisi büyük oldu” açıklamasında bulundu.
ArGe tarafında ise Telekom Teknolojileri, Savunma Teknolojileri ve Bilgi Teknolojileri alanlarına odaklandıklarını hatırlatan Dumlu, yerlileştirme çalışmalarının tüm hızıyla devam ettiğini, akıllı ulaşıma odaklandıklarını, Savunma Teknolojilerinde ise başta dost düşman tanıma ve gemi haberleşme sistemleri olmak üzere çalışmaları sürdürdüklerini söyledi.
Dumlu, şunları kaydetti; “ArGe’mizde geliştirdiğimiz C-V2X araç üstü haberleşme ve yol kenarı haberleşme sistemlerinin hem kamu hem de özel sektör tarafında testlerine devam ediyoruz. Türkiye’nin ilk yerli metro sinyalizasyon sistemi olma özelliği taşıyan ve işletme hızının saatte 120 km, tren sefer aralıklarının ise 180s olacağı Otomatik Tren Denetimi (ATS) Projesinde sunucu odası ve kumanda merkezi kurulumları tamamlanarak, diğer sistemlerle entegrasyon ve sistem işletme testlerine başlandı. Diğer yandan Türkiye’nin hastane öncesi sağlık sistemini dijitale taşımak amacıyla Sağlık Bakanlığı için hayata geçirdiğimiz Acil Sağlık Otomasyon Sistemleri Projesi ASOS’un 3. fazı için de çalışmalara devam ediyoruz.”
Dumlu, “ZTE ile başladığımız yerlileştirme çalışmalarıyla telekomünikasyon teknolojilerinde üretici kimliğimize yeniden kavuştuk. Mart ayında İspanya Barcelona’da lansmanını yaptığımız yerli Netaş Bulut Sunucu için kamu, finans, telekomünikasyon ve enerji sektörü başta olmak üzere ilgi yüksek. Turkcell’den aldığımız siparişin ilk partisini Orhanlı Teknoloji Üretim merkezimizde yerli üreterek Turkcell’e teslim ettik.
Yerlileştirme çalışmaları devam eden 11 kW ve 14kW güç sistemlerinin ve Lityum Bataryanın prototip üretimleri de tamamlandı.
Diğer yandan, KKTC’nin kamu alanındaki dijital dönüşümünde de etkinliğimizi artırıyoruz. KKTC E-Gümrük Projesi kapsamında Lefkoşe gümrük şubeleri de sisteme dahil edildi” dedi.
Netaş ArGe’sinde geliştirilen test ürünlerinin yeni müşteriler ile büyümeye devam ettiğini belirten Sinan Dumlu; “Test ürünlerimizi tek şemsiye altında topladığımız VisiumLabs çatısı altındaki, mobil cihaz parkuru Visium Farm ürünümüze talep artıyor. Azerbaycan’a da ihraç ettiğimiz Visium Farm’ı, son olarak bir telekom operatörü ve ülkemizin en büyük bankalarından biri daha kullanmaya başladı. Daha önce de 200’ye yakın finansal kuruluşun üye olduğu Kredi Kayıt Bürosu, merkezi test yönetimi sunan Visium Manage ürünümüzü süreçlerine entegre etmişti.
Yurtiçinde birçok şirketin Almanya, Bulgaristan gibi yurtdışındaki organizasyonları için de pentest hizmeti veriyoruz. Test hizmetlerinde ise mevcut müşterilerde hizmet sözleşmesi yenilerken, üç büyük perakende markasını da müşteri portföyümüze kattık” dedi.
Sinan Dumlu, “Çözüm iş ortağı olduğumuz Turkcell Dijital İş Servisleri’den bu yıl da en yüksek ciro yapan çözüm iş ortağı ödülünü aldık. İki yıl üst üste aldığımız bu ödül bizi gururlandırdı. Bilişim ve saha destek hizmetleri şirketimiz BDH ise Lenovo Thinkpad ürün ailesine sağladığı onarım servis hizmetiyle “Yılın En Yüksek Müşteri Memnuniyetine Sahip Servis İş Ortağı” ödülünün sahibi oldu.
Diğer yandan, Patent Effect tarafından yayınlanan “Türkiye Patent Raporu”nun 2021 sonuçlarında 9 farklı alanda ilk 10’da yer aldık. TurkishTime tarafından 2021 verilerine göre hazırlanan “ArGe 250” listesinde, geçen yıla göre yedi basamak birden yükselerek ArGe patent sayımızla 2’nci sıraya çıktık.
Türkiye’nin en önemli sektörel araştırmalarından “Bilişim 500 – İlk Beş Yüz Bilişim Şirketi Araştırması”nda ise sistem entegratörü olarak dijital dönüşümdeki öncü rolümüz ile 3 farklı ödülün sahibi olduk.
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
__atuvc | 1 yıl 1 ay 1 gün | AddThis, bu çerezi, paylaşım sayısı önbelleği güncellenmeden önce, biri sayfayı paylaştığında ve sayfaya geri döndüğünde güncellenen sayının görülmesini sağlamak amacıyla yerleştirir. |
__atuvs | 30 dakika | AddThis, bu çerezi, paylaşım sayısı önbelleği güncellenmeden önce, biri sayfayı paylaştığında ve sayfaya geri döndüğünde güncellenen sayının görülmesini sağlamak amacıyla yerleştirir. |
bcookie | 1 yıl | LinkedIn, tarayıcı kimliğini tanımak için bu çerezi LinkedIn paylaşım düğmelerinden ve reklam etiketlerinden yerleştirir. |
bscookie | 1 yıl | LinkedIn, web sitesinde gerçekleştirilen eylemleri saklamak için bu çerezi yerleştirir. |
li_gc | 5 ay 27 gün | Linkedin, bu çerezi ziyaretçinin çerezlerin zorunlu olmayan amaçlarla kullanımına ilişkin onayını saklamak için yerleştirir. |
lidc | 1 yıl | LinkedIn, veri merkezi seçimini kolaylaştırmak için lidc çerezini yerleştirir. |
sp_landing | 1 gün | Sp_landing, Spotify tarafından web sitesinde Spotify'dan gelen ses içeriğini uygulamak üzere yerleştirilir ve ayrıca ses içeriğiyle ilgili kullanıcı etkileşimi hakkındaki bilgileri kaydeder. |
sp_t | 1 yıl | sp_t çerezi, Spotify tarafından web sitesinde Spotify'dan gelen ses içeriğini uygulamak üzere yerleştirilir ve ayrıca ses içeriğiyle ilgili kullanıcı etkileşimi hakkındaki bilgileri kaydeder. |
UserMatchHistory | 1 ay | LinkedIn, bu çerezi LinkedIn Ads ID senkronizasyonu için yerleştirir. |
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
ANONCHK | 10 dakika | Bing tarafından yerleştirilen ANONCHK çerezi, bir kullanıcının oturum kimliğini saklamak ve ayrıca Bing arama motorundaki reklamlardan gelen tıklamaları doğrulamak için kullanılır. Çerez, raporlama ve kişiselleştirmeye de yardımcı olur. |
loc | 1 yıl 1 ay 1 gün | AddThis, bilgileri paylaşan kullanıcıların konumunun anlaşılmasına yardımcı olmak amacıyla bu coğrafi konum çerezini yerleştirir. |
MUID | 1 yıl 24 gün | Bing, bu çerezi Microsoft sitelerini ziyaret eden benzersiz web tarayıcılarını tanımak üzere yerleştirir. Bu çerez reklam, site analizi ve diğer işlemler için kullanılır. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 ay 27 gün | Kullanıcının yeni veya eski oynatıcı arayüzüne sahip olup olmadığını belirleyen bant genişliğini ölçmek için YouTube tarafından yerleştirilen bir çerezdir. |
YSC | oturum | YSC çerezi Youtube tarafından yerleştirilir ve Youtube sayfalarında gömülü videoların izlenme sayısını takip etmek için kullanılır. |
yt-remote-connected-devices | hiç | YouTube, gömülü YouTube videosu kullanan kullanıcının video tercihlerini saklamak için bu çerezi yerleştirir. |
yt-remote-device-id | hiç | YouTube, gömülü YouTube videosu kullanan kullanıcının video tercihlerini saklamak için bu çerezi yerleştirir. |
yt.innertube::nextId | hiç | YouTube tarafından yerleştirilen bu çerez, kullanıcının YouTube'da izlediği videolarla ilgili verileri depolamak için benzersiz bir kimlik kaydeder. |
yt.innertube::requests | hiç | YouTube tarafından yerleştirilen bu çerez, kullanıcının YouTube'da izlediği videolarla ilgili verileri depolamak için benzersiz bir kimlik kaydeder. |