Üretim ve enerji tedariği zincirinin en başında konumlanan Enerjisa Üretim, Netaş ve Microsoft işbirliğiyle gerçekleştirdiği dijital dönüşüm projesi ile iş sürekliliğini en üst seviyeye taşıdı…

Microsoft’ un, kesintisiz bir şekilde Türkiye’ye enerji tedarik edebilme  isteği, Netaş iş birliği ile birleşerek dijital dönüşüm hikayesini ortaya çıkardı.

Enerjisa Üretim, Netaş ve Microsoft işbirliği ile tüm süreçlerini buluta taşıyarak, esnek, kesintisiz ve güvenli bilişim altyapısına sahip dijital bir dönüşüm gerçekleştirdi. Bu sayede Enerjisa, ofis ve saha çalışmalarına ürettiği alternatif ile pandemi döneminde iş sürekliliğini ve verimliliğini en iyi şekilde sağladı.

Kesintisiz elektrik, kesintisiz özgürlük demek

Enerjisa Üretim’ de  yaptıkları işi sadece  ticaret olarak görmeyip, Türkiye’nin amaçları için verilen bir mücadele olarak tanımladıklarının altını çizen Enerjisa CIO’ su Ali İnal şunları kaydetti: ‘‘Elektrik, ülkemiz için kesintisiz iletişim, kesintisiz sağlık hizmeti, kesintisiz özgürlük demek. Biz aslında bu ülkenin insanlarının refahı, sağlıklı olabilmeleri için işlerini düzgün yürütebilmeleri, aileleri ile mutlu bir ortamda yaşamaları için bir sorumluluk taşıdığımızı düşünüyoruz.’’

Esnek ve kesintisiz bir dijital dönüşüm

Microsoft ürünleri ve Netaş’ ın yetkinliği ile yola çıkarken temel amaçlarının olabildiğince tek platformdan yönetimi sağlamak olduğunu kaydeden Ali İnal sahayı; hiçbir operasyonun, hiçbir dönüşümün, hiçbir dijital fonksiyonun ya da ilerlemenin dışında bırakmadıklarını belirtti. İnal, ‘‘Merkezde bir kontrol var ama sahaların tecrübesi, sahada yapılan üretimlerin önemi, bu şirketin aslında varlık sebebi. Bu yüzden biz dijital dönüşümü, sahanın ihtiyaçlarına göre yönetmek istedik. Sistemlerin ayağa kalkması, çalışılır hale gelmesi ve bu süreçte bir kesinti yaşamamak için Netaş ile çok titiz bir planlama yapıldı. Bu anlamda Netaş ile yürüttüğümüz kurulum projesinin bizim açımızdan çok kritik önemi vardı. Netaş, Microsoft’un ürünlerini doğru şekilde adapte etmek üzerine güzel bir planla geldi ve bu planı  hayata geçirebildik. Bu orkestrasyonu hem iş hem IT tarafında beraberce yürüttük’’ şeklinde konuştu.

Covid döneminde iş sürekliliği anlamında hiçbir sorun yaşanmadı

Çalışanların sağlığı güvenliği için eve gönderildiği pandemi döneminde hiçbir kesinti yaşamadan hayatlarına, operasyonlarına doğrudan devam edebildiklerini kaydeden Ali İnal, ancak bu dönemde herhangi bir risk anında, başka bir santralden ya da uzaktaki bir merkezden bir santrali yönetebilmenin kritik bir yetkinlik haline geldiğini kaydetti.  İnal, ‘‘Bu yüzden Senkron, Microsoft 365 tarafındaki dönüşümler, Azure’ da ki kritik sistemler, konumlama gibi noktalar bize Covid döneminde iş sürekliliği anlamında çok büyük katkılar sağladı’’ dedi.

Uçtan uca çalışan deneyimi gelişti

İnal, ‘‘Netaş’ ın projelendirdiği Microsoft 365 ile geliştirilen bu çalışmalar bize  uçtan uca çalışan kavramını kazandırdı. Bu süreç içerisinde Covid’e özel geliştirmeleri bu platformlarda çok daha kolay hayata geçirebildik. Bunun haricinde; Altyapı Sürekliliği, Güvenlik, Erişilebilirlik, Takip Edilebilirlik, Bilgi Değişimi gibi yetkinlikler de aslında platform kurulur kurulmaz sağlanmış oldu” açıklamasında bulundu.

Benzer İçerikler

Tüm Hakları Saklıdır – © Netaş Telekomünikasyon A.Ş. 2020