Netaş, 2023 yılı dokuz aylık finansal sonuçlarına göre, satış gelirlerinde hem TL hem dolar bazında önemli artış kaydetti.
Satış gelirlerini dolar bazında yüzde 26 büyümeyle 209 milyon dolara çıkararak son yedi yılın en yüksek gelir düzeyine ulaştı.
Türkiye’nin telekomünikasyon ve dijital dönüşüm lideri Netaş, 2023 yılı ilk dokuz aylık finansal sonuçlarını açıkladı. Telekom, Sistem Entegrasyonu, Teknoloji ve BDH olmak üzere dört segment üzerinden konsolide sonuçlarını açıklayan Netaş, 2023 yılının ilk dokuz aylık döneminde siparişlerini dolar bazında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15, TL bazında ise yüzde 61 artırarak son beş yılın dolar bazında en iyi sipariş değerine ulaştı.
2023 yılının ilk dokuz aylık döneminde alınan sipariş tutarı bir önceki yılın aynı dönemine göre TL bazında yüzde 61 büyüyerek 4.504 milyon TL seviyesinde gerçekleşti. Böylelikle siparişler dolar bazında yüzde 15 artmış oldu. Toplam kayıtlı siparişlerdeki büyüme ise yüzde 19 seviyesinde gerçekleşerek Eylül sonu itibarıyla Şirket’in kayıtlı siparişlerinin 2.792 milyon TL seviyesine yükselmesini sağladı.
Netaş 2023 yılı üçüncü çeyreğinde geçmiş altı yılın en iyi Faiz ve Vergi Öncesi Kâr (FVÖK) sonuçlarını elde etti ve 44 milyon TL FVÖK açıkladı.
Ek olarak, dokuz aylık dönem sonunda Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr (FAVÖK) geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 28 artışla 93 milyon TL’den 119 milyon TL seviyesine yükseldi.
2023 yılının ilk dokuz ayında Netaş’ın faaliyet giderlerinin gelirlere oranı ise önemli iyileşmeler kaydederek yüzde 7 seviyesine geriledi ve esas faaliyet kârlılığını desteklemeye devam etti.
İlgili dönemde Şirket’in toplam borçluluk oranında da önemli iyileşmeler elde edildi. 2023’ün ilk dokuz aylık döneminde Netaş’ın net finansal borcu bir önceki yıl sonuna göre dolar bazında yüzde 21 geriledi.
Alınan sipariş ve satış gelirlerinde yakaladıkları çıkışı sürdürdüklerini belirten Netaş CEO’su Sinan Dumlu, “2023 yılının ilk dokuz aylık döneminde Sistem Entegrasyonu segmentinin aldığı sipariş ve satış gelirleri sırasıyla yüzde 62 ve yüzde 68 artış gösterdi. 2.678 milyon TL düzeyindeki satış geliri ile Sistem Entegrasyonu, yüzde 58’lik payıyla Netaş’ın konsolide satışlarındaki en büyük kısmı oluşturdu. Bu segmentin brüt kârı 232 milyon TL olup, faaliyet kârı ise 150 milyon TL seviyesinde gerçekleşti. Bu segment kapsamında Türkiye’nin en büyük bankalarından biri ve telekom sektörünün önde gelen firması ile iki başarılı Cisco proje satışı gerçekleştirdik. Üretim ve ilaç sektörünün önde gelen firmalarının, Microsoft kurumsal lisans anlaşmalarına imza attık. Denetim vergi ve danışmanlık alanında lider firmalardan birini yönetilen hizmetler müşteri portföyümüze kattık. Kamu sektöründe iki ayrı müşterimizin bakım anlaşmalarını yeniledik. Ar-Ge’miz bünyesinde derinleşmeye devam ettiğimiz yapay zekâ uygulamalarımızı müşterilerimize tanıtmaya devam ettik. Ana hissedarımız ZTE’nin yerlileştirdiğimiz yüksek performanslı sunucu serilerini kurumsal sektördeki müşterilerimizle buluşturmayı sürdürdük” dedi.
Telekom segmentinde de ZTE’nin ürünleri ile agresif büyümelerini sürdürdüklerini dile getiren Dumlu, şunları kaydetti: “Geçen yılın aynı dönemine göre Telekom segmentinin aldığı sipariş miktarı yüzde 66 oranında artarak, 1.385 milyon TL’ye, satış geliri ise aynı dönemde geçen yıla kıyasla yüzde 106 artarak 1.550 milyon TL’ye yükseldi. 2023’ün ilk dokuz aylık döneminde segmentin brüt kârı da 89 milyon TL düzeyinde gerçekleşti. Toplam satışlar içindeki payı yüzde 33 olan Telekom segmenti ikinci büyük payı oluşturdu. CPE pazarında müşteri portföyümüzü genişlettik. Yüksek hızda mobil internet sağlayan WTTX ürün ailesinde CAT 12 ürünlerimizi Türkiye’nin önde gelen Telekom operatörlerinden biri ile pazara başarılı bir şekilde sunduk. WIFI 6’da 3Gbps hıza sahip gelişmiş Mesh AP ürünlerimizi de Türkiye’deki lider Telekom operatörü müşterilerimizin hizmetine sunmaya başladık. Yerli sunucu ürünümüzle pazarda büyümeye devam ettik ve yeni müşterilerimize satış gerçekleştirdik. Intel 4. nesil işlemcili yerli sunucumuzla Telekom, Finans ve Kamu müşterilerimizde ürün testlerine başladık. Yerli ürün portföyümüzü genişletmeye devam ettik. Mikrodalga iletişim ürün ailesinde yerli malı belgelerini aldığımızı da belirtmek isterim” dedi.
Netaş’ın Telekom segmentinde uluslararası pazarlardaki başarısına değinen Dumlu, “Kazakistan pazarında büyüme trendimiz devam ediyor. Tüm operatörlere yerlileştirdiğimiz güç kaynağı ürünleri sağlar duruma geliyoruz” diye konuştu.
BDH’ın alınan sipariş miktarı ve satış gelirleri açısından geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 44 oranında artış gösterdiğine değinen Dumlu, “BDH 403 milyon TL düzeyinde satış geliri gerçekleştirdi. Netaş brüt kârlılığına 27 milyon TL düzeyinde katkı sağlamış oldu” dedi. Dumlu, Netaş müşterilerine danışmanlık, stratejik dış kaynak kullanımı, donanım ve destek hizmetleri verdikleri BDH için şunları ekledi: “ZTE’nin bölgesel donanım destek merkezi sürecimizde yetkinliklerimizi artırmaya devam ediyoruz. Bu kapsamda ilave yatırımlar da yaparak ZTE’de destek verdiğimiz ürün portföyümüzü genişletiyoruz. İş geliştirme faaliyetlerimiz kapsamında mevcut firmalarımızın yanında yeni firma ve üreticilerle görüşmelerimiz sürüyor. Bir global para sayma makinesi markası ile de anlaşma aşamasına gelmemizle birlikte, portföyümüzü büyütüp yetkinliklerimizi ve servis ağımızı genişletiyor, mevcut müşterilerimizde derinleşerek de büyümeye devam ediyoruz.”
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
__atuvc | 1 yıl 1 ay 1 gün | AddThis, bu çerezi, paylaşım sayısı önbelleği güncellenmeden önce, biri sayfayı paylaştığında ve sayfaya geri döndüğünde güncellenen sayının görülmesini sağlamak amacıyla yerleştirir. |
__atuvs | 30 dakika | AddThis, bu çerezi, paylaşım sayısı önbelleği güncellenmeden önce, biri sayfayı paylaştığında ve sayfaya geri döndüğünde güncellenen sayının görülmesini sağlamak amacıyla yerleştirir. |
bcookie | 1 yıl | LinkedIn, tarayıcı kimliğini tanımak için bu çerezi LinkedIn paylaşım düğmelerinden ve reklam etiketlerinden yerleştirir. |
bscookie | 1 yıl | LinkedIn, web sitesinde gerçekleştirilen eylemleri saklamak için bu çerezi yerleştirir. |
li_gc | 5 ay 27 gün | Linkedin, bu çerezi ziyaretçinin çerezlerin zorunlu olmayan amaçlarla kullanımına ilişkin onayını saklamak için yerleştirir. |
lidc | 1 yıl | LinkedIn, veri merkezi seçimini kolaylaştırmak için lidc çerezini yerleştirir. |
sp_landing | 1 gün | Sp_landing, Spotify tarafından web sitesinde Spotify'dan gelen ses içeriğini uygulamak üzere yerleştirilir ve ayrıca ses içeriğiyle ilgili kullanıcı etkileşimi hakkındaki bilgileri kaydeder. |
sp_t | 1 yıl | sp_t çerezi, Spotify tarafından web sitesinde Spotify'dan gelen ses içeriğini uygulamak üzere yerleştirilir ve ayrıca ses içeriğiyle ilgili kullanıcı etkileşimi hakkındaki bilgileri kaydeder. |
UserMatchHistory | 1 ay | LinkedIn, bu çerezi LinkedIn Ads ID senkronizasyonu için yerleştirir. |
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
ANONCHK | 10 dakika | Bing tarafından yerleştirilen ANONCHK çerezi, bir kullanıcının oturum kimliğini saklamak ve ayrıca Bing arama motorundaki reklamlardan gelen tıklamaları doğrulamak için kullanılır. Çerez, raporlama ve kişiselleştirmeye de yardımcı olur. |
loc | 1 yıl 1 ay 1 gün | AddThis, bilgileri paylaşan kullanıcıların konumunun anlaşılmasına yardımcı olmak amacıyla bu coğrafi konum çerezini yerleştirir. |
MUID | 1 yıl 24 gün | Bing, bu çerezi Microsoft sitelerini ziyaret eden benzersiz web tarayıcılarını tanımak üzere yerleştirir. Bu çerez reklam, site analizi ve diğer işlemler için kullanılır. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 ay 27 gün | Kullanıcının yeni veya eski oynatıcı arayüzüne sahip olup olmadığını belirleyen bant genişliğini ölçmek için YouTube tarafından yerleştirilen bir çerezdir. |
YSC | oturum | YSC çerezi Youtube tarafından yerleştirilir ve Youtube sayfalarında gömülü videoların izlenme sayısını takip etmek için kullanılır. |
yt-remote-connected-devices | hiç | YouTube, gömülü YouTube videosu kullanan kullanıcının video tercihlerini saklamak için bu çerezi yerleştirir. |
yt-remote-device-id | hiç | YouTube, gömülü YouTube videosu kullanan kullanıcının video tercihlerini saklamak için bu çerezi yerleştirir. |
yt.innertube::nextId | hiç | YouTube tarafından yerleştirilen bu çerez, kullanıcının YouTube'da izlediği videolarla ilgili verileri depolamak için benzersiz bir kimlik kaydeder. |
yt.innertube::requests | hiç | YouTube tarafından yerleştirilen bu çerez, kullanıcının YouTube'da izlediği videolarla ilgili verileri depolamak için benzersiz bir kimlik kaydeder. |