Dünya Covid-19 salgınının etkisiyle boğuşurken, perakende sektörü için kriz yaratan bu durum beraberinde bazı fırsatları da getirdi. Gıda, kişisel bakım ürünleri ve özellikle dezenfektanlara olan talep artarken hızlı tüketim malları sektörü ivme kazandı.

Perakende sektöründe ortaya çıkan bu fırsat aynı zamanda sürecin yönetimi ve takibi için de dijital dönüşümü zorunlu kıldı. Dağıtım ve planlamalar için dijital dönüşümün hızlı bir şekilde benimsenmesi ve ürün portföyünün yeniden düzenlenmesi gibi adımlar büyük önem taşıyor. Doğru anda doğru yerde olmanın, saha ekibi koordinasyonunun, yapay zeka destekli analizler yardımı ile akıllı adımlar atmanın önemi ile teknoloji iş süreçlerine entegre ediliyor.

Değişim Neden Gerekli?

Salesforce’un yaptığı bir araştırmaya göre, markalar mağaza içi satış ve pazarlama aktiviteleri için ABD’de yılda 200 milyar dolardan fazla harcama yapıyor. Bununla birlikte, perakende sektörü liderleri, ticaret ve pazarlama planlarının % 52’sinin mağazalarda amaçlandığı gibi uygulanmadığını düşünüyorlar. (Kaynak: Salesforce Research: Consumer Goods and the Battle for B2B and B2C Relationships) Bu durumu önlemek adına mağaza ve planlama süreçlerinin tek merkezden yönetilebileceği ve sonuçların analiz edilebileceği merkezi uygulamaların kullanımı büyük önem taşıyor.

Perakende şirketlerinin dijital dönüşümünde başrol oyunculardan birisi olan Consumer Goods Cloud, Salesforce’un 360 derece Müşteri Deneyimi konseptini sektörel bazlı olarak bu firmaların kullanımı için yeniden tasarlaması ile ortaya çıktı.

Salesforce Consumer Goods Cloud, Retail Execution ile saha temsilcilerinin süreçleri daha hızlı ve doğru şekilde ilerletmelerine yardım ediyor. Bunun yanı sıra  ürünlerin takibi, farların incelenmesi, promosyonların planlanması ve ziyaret rotalarının optimize edilmesi gibi temsilcilerinin operasyonel faaliyetlerini daha verimli bir şekilde yönetmesini amaçlıyor.

Neden Consumer Goods Cloud?

Consumer Goods Cloud’ı rakiplerinden ayıran birçok özellik bulunuyor. Bunlardan bazıları;

Ziyaret planlaması iyileştirme: Bu özellik saha ekiplerinin harita desteği ile koordine edilmesini sağlar. Öncelik verilmesi gereken konumlara göre planlama yaparak ya da saha temsilcilerine mağaza bazlı atamalar yaparak daha sistemli olabilir ve doğru adımlar atarak hedeflerinize daha kolay ulaşabilirsiniz.

Ziyaret optimizasyonu: Consumer Goods Cloud mağaza ve segment türüne göre özelleştirilmiş bazı şablonlar sunar. Mağazaya vardıklarında temsilciler bu özelleştirilebilen şablonlar ile envanter ve raf kontrollerini yapabilir, iade siparişi işleyebilir, anketler doldurtabilirler.

Einstein Yapay Zeka desteği: Einstein Vision, yapay zeka destekli bir görüntü tanıma ve nesne algılama çözümüdür. Consumer Goods Cloud ile birlikte kullanıldığında ise raflarda ürün sayma, ürünleri karşılaştırma gibi manuel ve zaman alan bazı işleri saha temsilcileri için çok daha kolay hale getirir.  Örneğin, temsilci kişi rafın resmini çekebilir ve verileri manuel olarak saymak ve sistemlerine girmek zorunda kalmadan, rafın doğru kurulup kurulmadığını Einstein Vision yardımı ile hemen anlayabilir.

Sipariş ve verilerin hızlı yakalanması: Mobil sipariş yakalama yetenekleri Consumer Goods Cloud’u rakiplerinden ayıran özelliklerden bir tanesidir. Bu özellik sayesinde bir temsilci, mağaza ziyareti sırasında siparişleri alarak, ürün, miktar ve fiyat gibi önemli verileri toplayabilir. Bu şekilde yöneticilere ziyaretin eksiksiz bir kaydı sağlanır. Kişilere atanmış tüm görevlerin tamamlanmalarını ve doğru şekilde rapor edilmelerini sağlar.

Saha planlamasından envantere kadar tüm bu süreçlerin dijital ortamda takibinin, planlamasının ve analizinin yapılmasını sağlayan uygulamalar ile saha temsilcileri sahaya girdikten sonra ve ziyaret sırasında nelerin tamamlanması gerektiğini bilebilirler. Envanter denetimlerinden promosyon kontrollerine kadar, nesne algılama ile ve raf paylaşımını hızlı ve daha doğru bir şekilde denetlemeye ve uyumluluğu artırmaya kadar kullanabilirler. Ziyaret sırasında siparişleri yakalamak ve bir ürünün ne zaman teslim edilmesi gerektiğini önceden bilmek ürün satmayı kolaylaştıran adımlar arasındadır. Böylece Consumer Goods ile mağaza ve süreç verimliliği artırabilir, harita desteği ve analizler ile takibi kolaylaştırarak dijital dönüşüme ayak uydurabilirsiniz.

Yaşamın her alanında hız ve tüketim ihtiyaçlarının artması ve bulut teknolojileri avantajının bir kez daha anlaşılması ile birlikte, dijital dönüşüme ayak uydurmak ve süreçleri daha akıllı ve dijital bir hale getirmek başarıya ulaşmak ve rakipler arasında öne çıkmak için olmazsa olmazlardan. Perakende sektöründe de bu anlamda rekabetin yoğun olduğu ve talebin çok olduğu düşünüldüğünde; süreçlerin yönetilmesi, takibi ve analizi için Consumer Goods Cloud gibi başarıya götüren ürünlerin kullanımı büyük önem taşıyor.

Benzer İçerikler

Tüm Hakları Saklıdır – © Netaş Telekomünikasyon A.Ş. 2020