Müşteri iletişim merkezleri 20 yılı aşkın süredir tüketicilere karşı reaktif bir yaklaşım sergiliyor. Gelen aramalar veya mesajlar, müşterilerin bizzat verdikleri bilgiler doğrultusunda sıraya konuluyor ve aldıkları eğitimlere göre sınıflandırılmış müşteri temsilcilerine dağıtılıyor. Yeni iletişim kanalları ve iş gücü uygulamaları bu çalışma modelini optimize ederek müşterilere bir nebze daha kolay veya özelleştirilmiş deneyimler sunulmasını sağlasa da müşterilerin ihtiyaç ve sorunlarını gidermek için uygulanması gereken en iyi çözümleri sunmaktan uzaklar.
Artık müşteri deneyimini iyileştirmek için deneyim resmen başlamadan ve sona ermiş gibi göründüğünde de yapabileceğimiz birçok şey olduğunu biliyoruz. Bu büyük potansiyeli değerlendirmek ve müşterilere mümkün olan en iyi deneyimi sunmak isteyen şirketlerin önünde aşmaları gereken üç büyük engel bulunuyor: Bağlam, ideal aksiyon ve kaynak eksiklikleri.
Yapay zeka, yukarıda detaylandırdığınız sorunların çözümünü mümkün kıldı. Yapay zeka alanındaki gelişmeler, müşterileri daha iyi dinlememizi ve anlamamızı; müşteriler hakkındaki bilgileri çeşitli kaynaklar ve uygulamalardan alarak gerçek zamanlı olarak analiz edebilmemizi sağladı. Bu yeni kabiliyetlerle elde ettiğimiz derin anlayış, her müşterinin ihtiyaçları için ideal çözümleri sunmayı daha önce hiç olmadığı kadar kolay hale getirdi.
Yapay zeka sorular ve sorunlarla hiçbir insanın yapamayacağı kadar hızlı bir şekilde ilgilenebilmek gibi muazzam kabiliyetleri ulaşılabilir kıldı. Bağlam ve ideal aksiyonların yapay zeka tarafından belirlenmesi ve gerçek zamanlı olarak müşteri temsilcilerine sunulması, müşteri etkileşimlerine hızın ve verimliliğin yanı sıra gerçek anlamda kişiselleştirilme imkanı sağladı. Müşteri sorunlarını ve ihtiyaçlarını daha hızlı çözme şansı sağlayan yapay zeka, çoğu operasyonun yaşadığı kaynak eksikliğinin ise daha kısa zamanda daha fazla müşterinin sorunlarıyla ilgilenme kabiliyetiyle aşılmasını sağlıyor. Aynı zamanda yapay zeka sayesinde mümkün olan otomasyona bağlanmış self servis dijital çözümler, müşterilerin birçok senaryoda herhangi bir insanla etkileşime geçmeksizin sorunlarını çözmelerini ve aradıkları bilgilere ulaşmalarını mümkün kılıyor.
Bağlam eksiklikleri müşteri deneyimlerini gerçek anlamda kişiselleştirmenin önündeki en büyük engelleri teşkil ediyor. İronik şekilde, bir müşteriyle ilgili verilerin çokluğu da bu sorunu derinleştirebiliyor. Tüketiciler artık kendileri, geçmişleri, tercihleri ve ilgileri hakkında hiç olmadığı kadar veri paylaşıyor. Ancak bu içgörüler çoğu zaman birden çok teknoloji platformuna dağılmış halde bulunuyor ve müşteri yeni deneyimler edindikçe dinamik olarak değişiyor. Yapay zeka müşteri verilerinin gerçek zamanlı olarak yakalanmasını, bunların bir müşterinin deneyimini ne şekilde değiştirdiğinin anlaşılmasını ve elde ettiği içgörülerin herhangi bir insanın yapabileceğinden çok daha hızlı bir şekilde müşteri deneyiminin kişiselleştirilmesi için eyleme geçirilmesini sağlıyor.
Müşterileri, deneyimlerini ve iletişim merkezine kadar uzanan ihtiyaçların en iyi şekilde anlaşılabilmesinin anahtarı olan kişiselleştirme, her bir müşterinin deneyiminin onların benzersiz nitelik ve isteklerine göre özelleştirildiğini bir strateji. Elde ettiği bilgilerden kestirimlerde bulunabilen ve müşteri deneyimindeki tekrarlı durumları saptayabilen yapay zeka, müşteri temsilcilerine bir müşterinin ihtiyacının en iyi şekilde nasıl karşılanabileceğinin yanıtını gerçek zamanlı olarak verebiliyor ve daha da iyisi müşterileri dijital self servis kanalları üzerinden kendi ihtiyaçlarını karşılama kabiliyetiyle donatıyor.
Cisco tarafından paylaşılan verilere göre, iletişim merkezi liderlerinin %76’sı daha iyi bir müşteri deneyimi sağlamanın önündeki en büyük engelin eski ve yavaş çalışan teknolojilerin meydana getirdiği süreç sorunları olduğunu belirtiyor. 2025 yılına gelindiğinde şirketlerin yüzde 96’sı müşterileri için yapay zeka destekli self servis kanallarını devreye alacak, yalnızca zorlu müşteri senaryoları yine yapay zeka tarafından desteklenen insan temsilciler tarafından çözülecek.
Netaş uzmanlığıyla sunulan ve yapay zeka tabanlı kabiliyetlerle donatılan Cisco Webex Contact Center, müşterilerin iletişim merkezleriyle istedikleri şekillerde etkileşime geçmesini sağlıyor. Yapay zeka tabanlı sanal asistanlar, sorunların ve ihtiyaçların daha hızlı çözümü için hem müşterilere hem de müşteri temsilcilerine destek oluyor.
Rutin müşteri etkileşimlerinin yapay zeka destekli sanal temsilcilerle en hızlı şekilde çözülmesini sağlayan Webex Contact Center, daha karmaşık durumlarda ise müşterileri insan temsilcilere aktarırken sağladığı zenginleştirilmiş gerçek zamanlı verilerle etkileşim sürelerini kısaltıyor, müşterilerin kusursuz deneyimler yaşamasını sağlayarak memnuniyetlerini artırıyor.
Webex Contact Center, sunduğu sezgisel ve etkleşimli self servis seçenekleriyle iletişim merkezlerinin müşterilere 7/24 en iyi şekilde destek olmasını sağlıyor. Müşterilerle tüm etkileşimleri kayıt altına alan ve bu verilerden elde ettiği önemli içgörüleri paylaşarak temsilcilerin performansını artıran Webex Contact Center, sunduğu API’larla şirketlerin benzersiz ihtiyaçları doğrultusunda kendi yapay zeka destekli çözümlerini geliştirmelere de olanak tanıyor.
Netaş’ın dijital dönüşüm tarifinin önemli sütunlarından uygulama dönüşümü, kurumların Netaş’ın 120’ye yakın iş ortağı tarafından geliştirilmiş ve ihtiyaçlarına en uygun olan yazılım ve uygulamalarla çalışmasını sağlıyor. Netaş uzmanlığıyla sunulan Webex Contact Center, kurumların iletişim merkezi verimliliğini ve müşterilerinin memnuniyetini artırmalarını sağlıyor.
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
_clck | 1 yıl | Microsoft Clarity, bu çerezi, tarayıcının Clarity Kullanıcı Kimliğini ve söz konusu web sitesine özel ayarları koruyacak şekilde konumlandırır. Bu, aynı web sitesine sonraki ziyaretler sırasında gerçekleştirilen eylemlerin aynı kullanıcı kimliğine bağlanmasını garantiler. |
_clsk | 1 gün | Microsoft Clarity, bu çerezi bir kullanıcının sayfa görüntülemelerini saklamak ve tek bir oturum kaydında birleştirmek için yerleştirir. |
_ga | 1 yıl 1 ay 4 gün | Google Analytics tarafından yüklenen _ga çerezi, ziyaretçi, oturum ve kampanya verilerini hesaplar ve ayrıca sitenin analitik raporu için site kullanımını takip eder. Çerez, bilgileri anonim olarak saklar ve benzersiz ziyaretçileri tanımak için rastgele oluşturulmuş bir numara atar. |
_gat_gtag_UA_* | 1 dakika | Google Analytics, bu çerezi benzersiz bir kullanıcı kimliği saklamak için yerleştirir. |
_gcl_au | 3 ay | Hizmetlerini kullanan web sitelerinin reklam verimliliğini denemek için Google Tag Manager (Etiket Yöneticisi) tarafından sağlanır. |
_gid | 1 gün | Google Analytics tarafından yüklenen _gid çerezi, ziyaretçilerin bir web sitesini nasıl kullandığına ilişkin bilgileri saklarken aynı zamanda web sitesinin performansına ilişkin bir analitik raporu oluşturur. Toplanan verilerden bazıları anonim olarak ziyaretçi sayısını, kaynaklarını ve ziyaret ettikleri sayfaları içerir. |
AnalyticsSyncHistory | 1 ay | Linkedin, bu çerezi, lms_analytics çereziyle senkronizasyonun gerçekleştiği zaman hakkındaki bilgileri saklamak için yerleştirir. |
at-rand | hiç | AddThis, bu çerezi sayfa ziyaretlerini, trafik kaynaklarını ve paylaşım sayılarını izlemek için yerleştirir. |
CLID | 1 ay | Microsoft Clarity, bu çerezi, ziyaretçilerin web sitesiyle nasıl etkileşim kurduğuna ilişkin bilgileri saklamak için yerleştirir. Çerez, analiz raporu sağlamaya yardımcı olur. Veri toplama, ziyaretçi sayısını, web sitesini nereden ziyaret ettiklerini ve ziyaret edilen sayfaları içerir. |
CONSENT | 2 yıl | YouTube, bu çerezi gömülü youtube videoları aracılığıyla yerleştirir ve anonim istatistiksel verileri kaydeder. |
ln_or | 1 gün | Linkedin, bu çerezi, dahili analitik için kullanıcıların web sitesindeki davranışlarına ilişkin istatistiksel verileri kaydetmek üzere yerleştirir. |
MR | 7 gün | Bing tarafından yerleştirilen bu çerez, analitik amacıyla kullanıcı bilgilerini toplamak için kullanılır. |
SM | oturum | Microsoft Clarity çerezi, bu çerezi MUID'i Microsoft alanları arasında eşitlemek üzere yerleştirir. |
uvc | 1 yıl 1 ay 1 gün | addthis.com hizmetinin kullanımını belirlemek için addthis.com tarafından yerleştirilir. |
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
_wpfuuid | 1 yıl 1 ay 4 gün | Bu çerez, WPForms WordPress eklentisi tarafından kullanılır. Çerez, eklentinin ücretli sürümünün aynı kullanıcının girişlerini birbirine bağlamasına izin vermek için kullanılır ve Form Abandonment eklentisi gibi bazı ek özellikler için kullanılır. |
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 yıl | GDPR Çerez Onay eklentisi tarafından yerleştirilen bu çerez, "Reklam" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını kaydetmek için kullanılır. |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 1 yıl | GDPR Çerez Onay eklentisi tarafından yerleştirilen bu çerez, "Analitik" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını kaydetmek için kullanılır. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 1 yıl | Çerez, "İşlevsel" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını kaydetmek üzere GDPR Çerez Onayı eklentisi tarafından yerleştirilir. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 1 yıl | GDPR Çerez Onay eklentisi tarafından yerleştirilen bu çerez, "Gerekli" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını kaydetmek için kullanılır. |
cookielawinfo-checkbox-others | 1 yıl | GDPR Çerez Onayı eklentisi tarafından yerleştirilen bu çerez, "Diğerleri" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 1 yıl | GDPR Çerez Onayı eklentisi tarafından yerleştirilen bu çerez, "Performans" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır. |
CookieLawInfoConsent | 1 yıl | İlgili kategorinin varsayılan düğme durumunu ve CCPA durumunu kaydeder. Yalnızca birincil çerezle koordinasyon içinde çalışır. |
JSESSIONID | oturum | JSESSIONID çerezi, New Relic'in bir uygulama için oturum sayılarını izleyebilmesi amacıyla New Relic tarafından bir oturum tanımlayıcısını depolamak için kullanılır. |
viewed_cookie_policy | 1 yıl | Çerez, kullanıcının çerez kullanımına izin verip vermediği bilgisini saklamak için GDPR Çerez Onayı eklentisi tarafından yerleştirilir. Herhangi bir kişisel veri saklamaz. |
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
__atuvc | 1 yıl 1 ay 1 gün | AddThis, bu çerezi, paylaşım sayısı önbelleği güncellenmeden önce, biri sayfayı paylaştığında ve sayfaya geri döndüğünde güncellenen sayının görülmesini sağlamak amacıyla yerleştirir. |
__atuvs | 30 dakika | AddThis, bu çerezi, paylaşım sayısı önbelleği güncellenmeden önce, biri sayfayı paylaştığında ve sayfaya geri döndüğünde güncellenen sayının görülmesini sağlamak amacıyla yerleştirir. |
bcookie | 1 yıl | LinkedIn, tarayıcı kimliğini tanımak için bu çerezi LinkedIn paylaşım düğmelerinden ve reklam etiketlerinden yerleştirir. |
bscookie | 1 yıl | LinkedIn, web sitesinde gerçekleştirilen eylemleri saklamak için bu çerezi yerleştirir. |
li_gc | 5 ay 27 gün | Linkedin, bu çerezi ziyaretçinin çerezlerin zorunlu olmayan amaçlarla kullanımına ilişkin onayını saklamak için yerleştirir. |
lidc | 1 yıl | LinkedIn, veri merkezi seçimini kolaylaştırmak için lidc çerezini yerleştirir. |
sp_landing | 1 gün | Sp_landing, Spotify tarafından web sitesinde Spotify'dan gelen ses içeriğini uygulamak üzere yerleştirilir ve ayrıca ses içeriğiyle ilgili kullanıcı etkileşimi hakkındaki bilgileri kaydeder. |
sp_t | 1 yıl | sp_t çerezi, Spotify tarafından web sitesinde Spotify'dan gelen ses içeriğini uygulamak üzere yerleştirilir ve ayrıca ses içeriğiyle ilgili kullanıcı etkileşimi hakkındaki bilgileri kaydeder. |
UserMatchHistory | 1 ay | LinkedIn, bu çerezi LinkedIn Ads ID senkronizasyonu için yerleştirir. |
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
__wpdm_client | oturum | Tanım yok |
loglevel | hiç | Açıklama yok. |
org.springframework.web.servlet.i18n.CookieLocaleResolver.LOCALE | oturum | Bu çerez, bir web sitesindeki web formları için kullanılan Infoniqa engage sağlayıcısı tarafından yerleştirilir. Çerez, başvuru süreci için dili saklar. |
xtc | 1 yıl 1 ay 1 gün | Tanım yok. |
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
SRM_B | 1 yıl 24 gün | Microsoft Advertising tarafından ziyaretçiler için benzersiz bir kimlik olarak kullanılır. |
Cookie | Süre | Açıklama |
---|---|---|
ANONCHK | 10 dakika | Bing tarafından yerleştirilen ANONCHK çerezi, bir kullanıcının oturum kimliğini saklamak ve ayrıca Bing arama motorundaki reklamlardan gelen tıklamaları doğrulamak için kullanılır. Çerez, raporlama ve kişiselleştirmeye de yardımcı olur. |
loc | 1 yıl 1 ay 1 gün | AddThis, bilgileri paylaşan kullanıcıların konumunun anlaşılmasına yardımcı olmak amacıyla bu coğrafi konum çerezini yerleştirir. |
MUID | 1 yıl 24 gün | Bing, bu çerezi Microsoft sitelerini ziyaret eden benzersiz web tarayıcılarını tanımak üzere yerleştirir. Bu çerez reklam, site analizi ve diğer işlemler için kullanılır. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 ay 27 gün | Kullanıcının yeni veya eski oynatıcı arayüzüne sahip olup olmadığını belirleyen bant genişliğini ölçmek için YouTube tarafından yerleştirilen bir çerezdir. |
YSC | oturum | YSC çerezi Youtube tarafından yerleştirilir ve Youtube sayfalarında gömülü videoların izlenme sayısını takip etmek için kullanılır. |
yt-remote-connected-devices | hiç | YouTube, gömülü YouTube videosu kullanan kullanıcının video tercihlerini saklamak için bu çerezi yerleştirir. |
yt-remote-device-id | hiç | YouTube, gömülü YouTube videosu kullanan kullanıcının video tercihlerini saklamak için bu çerezi yerleştirir. |
yt.innertube::nextId | hiç | YouTube tarafından yerleştirilen bu çerez, kullanıcının YouTube'da izlediği videolarla ilgili verileri depolamak için benzersiz bir kimlik kaydeder. |
yt.innertube::requests | hiç | YouTube tarafından yerleştirilen bu çerez, kullanıcının YouTube'da izlediği videolarla ilgili verileri depolamak için benzersiz bir kimlik kaydeder. |