Müjde! Sonunda gerçek bir yönetilen hizmetler çözümümüz var. Sektörde çok fazla yönetilen hizmetler adı altında hizmet sunuldugunu biliyoruz. Ancak bunların tamamı ya müşteri bazlı otomasyona ya da insan gücüne dayalı. Yani gerçekten bir yatırım yaparak uygulama ile bu işi yapan yok maalesef. Azure Lighthouse bu noktada gelip tüm sorunlarımızı çözüyor. Azure Lighthouse, merkezi olarak tüm müşterilerinizi tek bir noktadan yönetebildiniz, müşteri kaynaklarınızı otomasyonlar ile mudahale edebildiğiniz, kaynak transferi Network güvenliği gibi çapraz topolojilerle muhtesem senaryolar geliştirmenize olanak tanıyan bir servistir. Bu servis tamamen ücretsizdir. Ancak şunu hatırlatmakta fayda var, Azure Lighthouse senaryonuza göre Automation, Log Analytics gibi servislere ihtiyaç duyacaktır. Bunların ucretleri iyi hesaplanmalı. Hemen kısa bir örnek vereyim. Kendi Azure ortamınızda bir PaloAlto ortamı kurup, müşterilerinize servis olarak bunu satabilirsiniz. Tıpkı bir ISP gibi müşteri çıkışınızı sizden yapar ve tüm talepleri size gönderir.

Azure Light House’un Yararları Nelerdir?
  • Ölçekli yönetim: Müşteri kaynakları arasında veya müşteri kaynağı ile sizin sahip oldugunuz Azure arasında senaryolardan bahsettik. Demekki bir erişim var. Bu sizi korkutmasın. Bu erişimler sınırlanabilir, ölçeklenebilir, loglanabilir ve tamamı musterinize sunulabilir. Musteri dilerse sadece view yetkisi bile verebilir.
  • Müşteriler için daha fazla görünürlük ve hassasiyet: Müşteriniz kontrolü kaybetmeyecek, aksine daha fazla detay görecek. Örneğin sizin korudugunuz bir VM için network katmanındaki logları müşteriniz yine görecek. Sizin aldıgınız her aksiyonu tam bir yönetici özeti gibi, görsel yeteneği yüksek ekranlarda izlemeye devam edebilirler.
  • Kapsamlı ve birleşik platform araçları: Pay-as-you-go, EA veya CSP tüm modeller ile çalışabilir. Dolayısıyla gerçek bir birleşik platform çözümü sağlamış olur.
Azure Lighthouse’un Yetenekleri Nelerdir?

Azure Lighthouse müşteri ekleme senaryolarınız için işinizi kolaylaştırmaya yönelik bazı yöntemler içerir.

  • Azure Yetkilendirilmiş Kaynak Yönetimi (Delegated Resource Management): Müşteri kaynaklarını herhangi bir değişiklik yapmadan kendi sahip oldugunuz Azure içerisinde yönetebilirsiniz.
  • Yeni Azure Portal Deneyimi: My Customer (Müşterilerim) sayfası üzerinden tüm müşterilerinizi (lisanslaa modelleri farklı olsalar bile) görebilirsiniz. Ayrıca Service Provider (Servis Sağlayıcı) sayfasını kullanarakta müşterilerimiz mevcut durumu görebilir. Yani iki farklı sayfa var; biri servis sağlayıcılar için diğeri müşterilerimiz için.
  • Azure Kaynak Yönetim Şablonları (Resource Manager Templates): Tüm müşteri yapısını baglanmadan, instance ya da resource base yetkilendirmeler ile müşteri kaynak yönetimini sağlamanıza olanak tanır. Örneğin müşterinin sadece backup yönetimini ya da SAP yönetimini alabilirsiniz. Bu arada aynı anda birden fazla katılım göstere bileceği için SAP yönetimini X firması yönetirken, Backup yönetimini Y firması yönetebilir. Böylelikle herkes gerçekten uzmanı oldugu işi yapmış olur.
  • Azure Marketi’nde Yönetilen Hizmetler Avantajı: örneklerimde de belirttiğim gibi; Müşteri özelinde yada genel (bence endüstri bazlı daha mantıklı) şablonlarınızı ve hizmetinizi açıklayarak Azure Market üzerinden satışa sunabilirsiniz. Alın size mülyonlarca müşterisi olan bir satış kanalı.
    Yönetilen Uygulamalar (Azure Managed Application): işi bir adım öteye taşıyın ve müşterilerinizin uygulamalarını da yönetin. Yetkiniz oldugu surece Azure Lighthouse ile Azure kaynaklarına uygulamalar dagıtabilirsiniz. Müşteriniz sadece raporu kontrol eder.

Benzer İçerikler

Tüm Hakları Saklıdır – © Netaş Telekomünikasyon A.Ş. 2020